Lexus IS - który silnik wybrać?

Lexus IS - który silnik wybrać?

Lexus IS to produkowany od 1998 roku średniej klasy samochód osobowy. Obecnie w sprzedaży znajduje się trzecia generacja tego modelu, a także wersja sportowa IS F. Pojazd zalicza się do segmentu premium D i należy do najmniejszych aut tej marki. Lexus IS to zarazem jedyny model dostępny w aktualnej gamie tego producenta, który nie posiada napędu hybrydowego. 

 

Silniki benzynowe Lexus IS

 

W gamie silnikowej Lexus IS dominują przede wszystkim jednostki benzynowe V6, dostępne w pojemnościach 2,5 litra i 3,5 litra oraz o mocy 208 KM lub 310 KM. Najmocniejszy i największy z silników to 5-litrowy V8 o mocy 423 KM. Za optymalne rozwiązanie uznać można benzynowy model 2,5 l V6, ponieważ nie występują w nim żadne typowe usterki. Widlasta szóstka z układem zmiennych faz rozrządu po stronie wylotowej i dolotowej posiada 252 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest w stanie rozpędzić pojazd do 100 km/h w 8,5 sekundy. Model ten należy również do stosunkowo oszczędnych. W przypadku zestrojenia z automatyczną skrzynią biegów, zużycie paliwa może przekroczyć 10 l/100 km. Zastosowanie przekładni manualnej nie jest polecane, ze względu na zbyt duże przerwy między biegami, głośną pracę oraz niską odporność na szybką zmianę przełożeń. Ze względu na bezpośredni wtrysk benzyny, montaż instalacji gazowej nie jest możliwy. 

 

Silniki diesla Lexus IS 

 

Najmniejszy w gamie diesli silnik to czterocylindrowy 2,2 D-4D, który generuje 150 lub 177 KM. Jednostki te nie są niestety polecane w przypadku Lexusa IS, ze względu na swoją wysoką awaryjność. Powszechnie występuje w nich osiadanie tulei cylindrowych, wypalanie uszczelki pod głowicą czy odkształcanie bloku, a także duże ryzyko przegrzania. Zaletą tych diesli jest natomiast stosunkowo duża ekonomiczność, ponieważ zużycie paliwa wynosi średnio 6-8 l/100 km. Podstawową jednostkę wysokoprężną poprawiono nieco w 2010 roku, wzbogacając ofertę o model IS200d. Nie występują w nim żadne typowe awarie. Wyróżnić można także silniki 3,5 i 5,0, jednak stosunkowo rzadko spotykane są na rodzimym rynku. Pierwsza z tych jednostek uznawana jest za bezproblemową, a na dodatek została ona wykorzystana do współpracy z silnikiem elektrycznym w hybrydach Lexusa. Model ten dobrze znosi miejską eksploatację, jednak generuje dość wysokie zużycie paliwa. Nieco inaczej wygląda to w przypadku silnika 5-litrowego, który uznawany jest za mocno awaryjny. Dodatkową wadą jest trudna dostępność części zamiennych, a tym samym ryzyko wysokich kosztów serwisowania.

Lexus IS - który silnik wybrać?
Lexus IS - który silnik wybrać?
Lexus IS - który silnik wybrać?