Mercedes- AMG One - odpowiednik drogowy Formuły 1
Mercedes- AMG One
Mercedes-Benz AMG One którego koncept poznaliśmy kilka lat temu wciąż nie doczekał się ostatecznej wersji produkcyjnej. Zapowiadany szumnie odpowiednik drogowy Formuły 1 póki co nie istnieje, a oprócz zdjęć znamy jedynie odgłos silnika zaprezentowany na nagraniach w czerwcu. Formuła 1 to nie znaczy, że Mercedes-Benz AMG One będzie napędzany olbrzymim silnikiem. Będzie to przeciwnie, niewielkie 1,6 litrowe V6, które z doładowaniem i wsparciem systemów hybrydowych zapewni świetne osiągi.
Mercedes musiał poświęcić dziewięć miesięcy tylko na to, aby mógł zostać dopuszczony do ruchu. Inżynierowie poradzili sobie jednak ze wszystkim, a silnik o pojemności 1,6 litra kręci się do 11 000 obr/min.
Mercedes-Benz AMG One bazuje na wyjątkowym hybrydowym układzie napędowym o łącznej mocy ponad 1000 koni mechanicznych. Na niego składa się aż pięć silników, bo cztery elektryczne i jeden spalinowy, z którym były największe problemy. Mowa bowiem o 1,6-litrowym silniku V6 z turbodoładowaniem prosto z samochodu AMG F1 W07 Formuły 1, którego samo uruchomienie jest wyzwaniem przez zimny olej, którego w normalnych warunkach trzeba podgrzać.
Samochody powstają we współpracy z fabrycznym zespołem Formuły 1 Mercedesa, jednak emisja spalin, ograniczone przepisami obroty na biegu jałowym i wiele innych problemów na pewno nie zbliżą nawet tego modelu to bolidu Formuły 1.
Największe wrażenie z pewnością robi płetwa rozciągająca się nad tylną częścią niskiego nadwozia. Widać też charakterystyczne światła do jazdy dziennej ukryte w zderzaku i spory wlot powietrza na dachu pomagający chłodzić wyczynowy silnik. Koszt tego super auta wyniósł ponad 10 000 000 zł za sztukę, a pierwsze będą trafiać do klientów jeszcze w tym roku. Do Polski przyjedzie kilka egzemplarzy.