Mercedes-Benz E-klasa - komfort w wyższej klasie
Mercedes-Benz E-klasa
Mercedes-Benz E-klasa to komfort i nowe technologie zawarte w klasie wyższej produkowanej przez niemieckiego producenta od roku 1993. Początki to słynny już W124, który zastąpiono już po 2 latach produkcji II generacją o kodzie W210 i S210 (w wersji kombi). Auto oferowano w 3 wersjach Classic, Elegance i Avantgarde, każdą z kilkoma silnikami. Każda z wersji miała wszystkie szyby sterowane elektrycznie, immobiliser, centralny zamek, poduszki powietrzne, ABS. Opcjonalnie czujnik deszczu, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja.
Rok 2002 to III generacja E klasy. Mercedes-Benz zyskał większe lampy z tyłu i bardziej opływowe kształty. Zmieniono także gamę silników i dodano do wykończenia inne zestawy materiałów. E klasę IV wprowadzono do produkcji w roku 2009 i była ona bardzo nowoczesna jak na te lata, a dodatkowo oferowała aż 17 wersji silnikowych do wyboru.
5 lat temu, w roku 2016 zadebiutowała V generacja modelu E o kodzie W213, która została gruntownie zmodernizowana rok temu. Aktualnie Klasa E przypomina mniejszą S, co zdecydowanie wprowadza ją w wysokie standardy wyposażenia i dzięki technologii daje komfort podróżowania i bezpieczeństwo.
Mercedes E-klasa to aż cztery wersje nadwozia: limuzyna, kombi (nawet z napędem na cztery koła), coupe i kabriolet. Oczywiście każde z nich wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy MBUX z dwoma 12,3” ekranami. Zdecydowanie najlepszym według klientów jest silnik 2,0l wysokoprężny o mocy 191 KM. Ma niskie zużycie paliwa, ale wystarczającą moc, by pokazać pazur przyśpieszeniem rzędu 7,4s do 100km/h. Najmocniejszy silnik napędzający ten model to V8 z podwójnym turbo w wersji AMG E 63S z 9-biegową, automatyczną skrzynią.
Oczywiście Mercedes nie zapomniał o napędzie hybrydowym. Są tu dostępne silniki 2,0l zarówno benzynowy i diesel (E300/E300de) dające zasięg bez emisji spalin do 60km z przyśpieszeniem poniżej 6s do 100km/h. Trzeba zwrócić uwagę, że hybrydy, poprzez miękkie zawieszenie są zdecydowanie gorsze w prowadzeniu w zakrętach.