Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz w Q3 2025: wzrost sprzedaży elektryków

Mercedes-Benz podsumował trzeci kwartał 2025 r. Grupa dostarczyła łącznie 525 300 aut osobowych i dostawczych. Sprzedaż aut elektrycznych (BEV) wzrosła o 9% r/r i o 22% kw/kw, a udział modeli z najwyższej półki ponownie urósł. Wyraźnie widać też dobre wyniki w Europie – z mocnym akcentem w Polsce.

Kluczowe liczby

  • Mercedes-Benz Cars: 441 500 aut w Q3.
  • Top-End Vehicles: 67 800 sztuk, +10% r/r, udział segmentu 15,4%.
  • S-Class: 28 300 sztuk, +11% vs Q2 i +9% vs Q3 2024; co trzecia to Mercedes-Maybach.
  • AMG: sprzedaż +6% w Q3.
  • G-Class: +31% w Q3.
  • BEV (samochody osobowe): +22% vs Q2 (pierwsze dostawy elektrycznego CLA w Europie).
  • PHEV: +20% w Q3; łączne xEV (BEV+PHEV) 96 300 sztuk, +10%.
  • Mercedes-Benz Vans: 83 800 pojazdów, elektryczne vany +25% vs Q2.

Gdzie rośnie najszybciej?

Europa zanotowała +2% – na czele Niemcy (+3%), Hiszpania (+5%) oraz Polska (+20%). Dobrze wypadły też Zatoka (+33%), Turcja (+15%) i Ameryka Południowa (+45%). W Chinach na wynik wpłynęły warunki rynkowe, choć sprzedaż Top-End urosła tam o 13% r/r i 4% względem Q2 2025. W USA producent świadomie kalibrował stany magazynowe z myślą o cłach, a dostawy do klientów liczone narastająco są +6% r/r (223 800 szt.).

Elektryczne tempo: debiut CLA BEV i lepsza dostępność eVans

Największym motorem wzrostu elektryków w Q3 były pierwsze dostawy elektrycznego CLA w Europie oraz poprawa dostępności eVans. To przełożyło się na +22% BEV kwartał do kwartału i +9% r/r. Dla klientów to nie tylko większa liczba aut „od ręki”, ale też bardziej zróżnicowana oferta: od kompaktów po topowe limuzyny i terenowe ikony.

Top-End trzyma formę

Segment Top-End (m.in. S-Class, Maybach, AMG, G-Class) to dziś filar marży i wizerunku. Co trzecia S-Klasa na świecie to Maybach, a popyt na G-Class i AMG pozostaje wysoki. To potwierdza, że klienci premium nie zwalniają – zwłaszcza tam, gdzie oferta jest świeża i dobrze skomunikowana z technologiami z wyższych półek.

Auta dostawcze: EV coraz ważniejsze

Mercedes-Benz Vans dostarczył 83 800 pojazdów, a sprzedaż elektrycznych wersji wzrosła o 25% wobec Q2. Dla flot i firm oznacza to rosnącą dostępność e-dostawczaków i łatwiejsze planowanie elektryfikacji ostatniej mili.

Największa ofensywa produktowo-technologiczna w historii marki

We wrześniu na IAA Mobility 2025 w Monachium Mercedes-Benz zainicjował największą w historii serię premier. Hasło „Welcome home” podkreśla spójne doświadczenie marki – intuicyjne, znajome, rozpoznawalne. W kolejce czekają już: elektryczny GLC (start na początku 2026 r.), nowe CLA i CLA Shooting Brake, oraz elektryczna Klasa C. W planach jest również G-Class Cabriolet, który rozszerzy ofertę Top-End.

G-klasa

Co to znaczy dla kierowców w Polsce?

Po pierwsze: większa dostępność BEV i więcej realnych alternatyw w kluczowych segmentach. Po drugie: silny popyt na Top-End sugeruje, że wersje bogato wyposażone i sportowe nadal będą szybko znikały z placów. Po trzecie: wynik +20% w Polsce pokazuje, że lokalny rynek jest chłonny – zarówno na auta elektryczne, jak i na modele premium.

Wnioski dla kupujących

Jeśli planujesz zakup nowego Mercedesa, Q4 2025 – I poł. 2026 może być dobrym momentem: pojawią się świeże konfiguracje, a ofensywa modelowa zwiększy wybór. Dla firm i flot ważna jest zaś coraz lepsza dostępność eVans, co ułatwi przejście na napęd elektryczny bez kompromisu w logistyce.