Mercedes EQB - 7 miejscowy SUV
Mercedes EQB
Mercedes-Benz EQB to 7 miejscowy SUV. Zapowiadany jest jako rodzinny elektryk na niezbyt dalekie wypady poza miasto. Niezależnie od tego, czy mała czy duża rodzin, nowy Mercedes EQB oferuje przestrzeń jak i moce transportowe. Nie różni się on od spalinowego GLB. Ma zbliżone wymiary zewnętrzne, a rozstaw osi jest identyczny.
W Europie przewidziano akumulator o pojemności 66,5 kWh (produkowany w Polsce). Zasięg wyniesiedo 350 km, a maksymalny prąd ładowania 100 kW pozwoli na naładowanie akumulatora z od 10 do 80% w 30 minut.
Klienci będą mieli do wyboru kilka modeli z napędem na przednie lub wszystkie koła oraz różnymi poziomami mocy. W drugim rzędzie siedzeń nachylenie oparcia można regulować kilkustopniowo, a opcjonalnie EQB ma trzeci rząd siedzeń z dwoma dodatkowymi pojedynczymi siedzeniami. Fotele zapewniają wygodną przestrzeń dla osób o wzroście do 165 cm.
W Mercedesie EQB dostępne będą dwu lub trzy kolorowe alufelgi o rozmiarze do 20 cali. Posiada on też, typową dla elektrycznych Mercedesów czarną osłonę chłodnicy z centralnym znakiem Mercedesa. Charakterystyczną jest też ciągły pasek świetlny z przodu jak i z tyłu.
Wnętrze to duża deska rozdzielcza, panoramiczny kokpit, a funkcje pokładowe obsługiwane są za pośrednictwem systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Mercedes EQB ma ECO Assist, który zapewnia proces rekuperacji uwzględniający dane nawigacyjne, rozpoznawanie znaków drogowych i informacje z czujników odpowiadających za jak największą wydajność akumulatorów. Jazda w wielu wypadkach oszczędza moc, zwiększając tym samym zasięg, wszystko za sprawą obliczania z wyprzedzeniem. Samochody elektryczne wkraczają w nowy wymiar, wszystko na to wskazuje.
Mercedes EQB dba o optymalną trasę z uwzględnieniem ładowarek. Nawigacja może reagować na zmiany sytuacji na drodze i zapewnia w razie potrzeby doprowadzenie akumulatora do optymalnej temperatury ładowania przed planowanym zatrzymaniem ładowania. Ładowanie akumulatorów przebiegać może za pomocą domowego gniazdka lub przy użyciu stacji szybkiego ładowania. Przy ładowarce o mocy 100 kW czas ładowania w zakresie 10-80 % wyniesie 30 min. Cena od 50 000 euro.