nissan x-trail

Nagroda dla Nissana X-Trail w konkursie na Światowy Kobiecy Samochód roku 2023

Znamy już nagrodzone samochody w konkursie na Światowy Kobiecy Samochód roku 2023! Ten plebiscyt organizowany od 2009 roku wybrał najlepsze samochody w aż sześciu kategoriach. Jednym z nagrodzonych jest nowy Nissan X-Trail. Pora przedstawić sylwetkę tego modelu, jak i innych zwycięzców.

Czym jest plebiscyt na Światowy Kobiecy Samochód roku?

Plebiscyt WWCOTY, czyli Women’s World Car of the Year, co naturalnie można przetłumaczyć jako światowy kobiecy samochód roku to coś więcej niż plebiscyt, który ma wybrać najlepsze auto dla kobiet, jak wskazuje sama nazwa. Wybiera on najlepsze samochody w wielu kategoriach, które sprawdzą się dobrze niezależnie od tego, jakiej płci jest kierowca. W końcu w praktyce ma to niewielkie znaczenie.

 

Po raz pierwszy plebiscyt na Światowy Kobiecy Samochód Roku zorganizowano w 2009 roku. Teraz można już świętować jego trzynastą edycję. W przeszłości nagrody zdobywały tu takie auta jak BMW serii 5, Mercedes klasy S, tesla Model S, Range Rover Sport, Audi e-tron GT, BMW iX, czu też Ferrari F8 Spider, a nawet i Ford Fiesta. Wszystko jest efektem ogromnej różnorodności kategorii.

 

W plebiscycie na Światowy Kobiecy Samochód roku jury złożone z 63 dziennikarek pochodzących z aż 45 krajów i 5 kontynentów wybrało nie tylko najlepsze auto. Inne kategorie to najlepsze auto miejskie, najlepsze duże auto, najlepszy rodzinny SUV, najlepszy duży SUV, najlepsze auto terenowe/pick-up, a także najlepsze auto sportowe. Wśród 63 dziennikarek głosujących w plebiscycie znajdziemy też przedstawicielkę naszego kraju. Jest nią Agata Rzędowska.

Auta nagrodzone w plebiscycie na Światowy Kobiecy Samochód Roku

W tym momencie zwycięzca nagrody głównej nie jest jeszcze znany. Wyniki głosowania są bowiem przedstawiane 8 marca, w międzynarodowy dzień kobiet, który jest wręcz świetną okazją na zwieńczenie plebiscytu na Światowy Kobiecy Samochód Roku. Znamy już jednak zwycięzców w każdej z kategorii.

 

Najlepszym autem miejskim stała się Kia Niro, czyli miejski hatchback wprost z Korei Południowej. Rola najlepszego rodzinnego SUVa przypadła z kolei nowoczesnemu Jeepowi Avenger. Czołowe auto terenowe to Ford Ranger, czyli jeden z najpopularniejszych pick-upów na świecie, w tym jeden z niewielu dostępnych w Polsce.

 

Nagrodę dla najlepszego samochodu sportowego/wyczynowego zdobyło Audi RS3. Kultowy już kompakt wyróżnia się przede wszystkim swoją jednostką napędową, czyli rzędową piątką, która dziś jest niesamowicie rzadka w motoryzacyjnym świecie. Najlepsze duże auto to z kolei Citroen C5 X, czyli duchowy następca kultowego Citroena C5. Model ten powrócił do gamy po kilkuletniej przerwie.

 

Najlepszym dużym SUVem jest za to Nissan X-Trail, a dokładniej jego nowa, czwarta generacja, która trafiła do Europy w 2022 roku. Ten duży SUV to jeden z najlepszych samochodów w całej gamie Nissana, który odniósł spory sukces w momencie swojego debiutu, a wszystko to dzięki innowacyjnej koncepcji samochodu hybrydowego, którą znajdziemy w tym modelu pod nawą e-POWER.

 

W typowej hybrydzie silnik elektryczny i spalinowy pracują jednocześnie, by napędzać koła swoją mocą i momentem obrotowym. W Nissanie X-Trail z napędem e-POWER za napędzenie kół odpowiada jednak tylko i wyłącznie silnik elektryczny, więc samochód oferuje doznania z jazdy podobne do prowadzenia zwyczajnego elektryka. Jazda jest w takim wypadku bardzo płynna, a sam samochód zwinny i dynamiczny w trakcie przyspieszania.

 

Silnik spalinowy w Nissanie X-Trail z napędem e-POWER ma za zadanie produkować zasilanie dla jednostki elektrycznej. W ten sposób co ciekawe udało się osiągnąć napęd, który zużywa nawet o litr paliwa mniej niż w samochodach z analogicznego segmentu i o podobnych osiągach, lecz wyposażonych w czysty silnik spalinowy, a nawet i hybrydowy.

 

Na wyjątkowość tego modelu składa się również fakt, iż jest on jedynym SUVem 7-miejscowym w swoim segmencie, który został zelektryfikowany. Do tego oferuje nowoczesny napęd na 4 koła e-4ORCE. Brak ciężkich baterii sprawia z kolei, że auto nie waży dużo więcej od swoich rywali w segmencie.