NIO EL6

NIO EL6 – chiński SUV premium, który rzuca wyzwanie europejskim markom

Marka NIO – premium z Chin

NIO to chińska marka samochodów elektrycznych, która od początku stawia na segment premium. W Europie jest już obecna m.in. w Niemczech, Holandii czy Norwegii, gdzie oferuje nie tylko auta, ale także własną infrastrukturę ładowania i wymiany baterii. Model EL6 (znany też pod nazwą ES6) to średniej wielkości SUV, który rywalizuje z takimi autami jak BMW iX3, Audi Q8 e-tron czy Tesla Model Y.

NIO EL6

Design – elegancja i aerodynamika

EL6 wyróżnia się nowoczesną, ale stonowaną stylistyką. Smukłe światła LED, gładka linia nadwozia i ukryte klamki drzwi podkreślają aerodynamiczny charakter (Cx=0,25). To SUV, który wygląda premium, ale nie epatuje przesadnym futurystycznym designem.

Wnętrze – luksus i technologia

Kabina NIO EL6 została zaprojektowana w duchu „second living room”, czyli drugiego salonu. Znajdziemy tu wysokiej jakości materiały, panoramiczny dach o powierzchni ponad 1 m² i fotele z masażem, wentylacją i podgrzewaniem.

NIO EL6

Centralnym punktem wnętrza jest system multimedialny z dużym ekranem dotykowym i asystentem głosowym NOMI, który ma formę obrotowego „awataru” reagującego na polecenia kierowcy.

Napęd i osiągi

NIO EL6 oferowany jest w Europie z dwoma silnikami elektrycznymi, które łącznie generują 489 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.

Auto dostępne jest z dwoma bateriami:

  • 75 kWh – zasięg do 406 km (WLTP),
  • 100 kWh – zasięg do 529 km (WLTP).

Dzięki innowacyjnemu systemowi Battery Swap kierowca może w kilka minut wymienić rozładowany akumulator na pełny na jednej ze stacji wymiany NIO – to unikatowe rozwiązanie na rynku.

Wymiary i praktyczność

EL6 mierzy 4854 mm długości, 1995 mm szerokości i 1703 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2915 mm. Bagażnik ma pojemność 579 litrów, a po złożeniu foteli rośnie do 1430 litrów. To wartości porównywalne z SUV-ami klasy średniej premium.

NIO EL6

NIO EL6 w Europie

Samochód jest już dostępny na wybranych rynkach europejskich. W Niemczech ceny startują od około 65 tys. euro, ale NIO oferuje także model subskrypcji – zamiast kupować auto, klient płaci miesięczną opłatę, która obejmuje użytkowanie samochodu i dostęp do stacji wymiany baterii.

NIO EL6 to przykład tego, jak chińskie marki chcą podbijać segment premium w Europie. Świetne osiągi, luksusowe wnętrze i unikalny system wymiany baterii sprawiają, że EL6 jest realnym konkurentem dla znanych europejskich SUV-ów elektrycznych.

Na Samochody.pl znajdziesz ogłoszenia na samochody osobowe, w tym także coraz więcej elektrycznych SUV-ów, które zyskują popularność w Polsce.