Nowa generacja bestsellerowego SUV-a klasy premium - Audi Q5 2025
Audi Q5 od lat należy do grona najpopularniejszych SUV-ów klasy średniej premium. To jeden z tych modeli, który udanie łączy elegancję, funkcjonalność i sportowy charakter. Wersja na rok 2025 to już trzecia generacja tego modelu – i zdecydowanie najbardziej nowoczesna.
Audi Q5 2025 nie jest zwykłym faceliftingiem. To głęboka rewolucja, zarówno w zakresie designu, jak i technologii, układów napędowych i rozwiązań cyfrowych. Producent z Ingolstadt ma ambitne plany – nowy Q5 ma być jeszcze lepszym konkurentem dla BMW X3, Mercedesa GLC czy Volvo XC60.

Nowa stylistyka – więcej charakteru i dynamiki
Design nowego Audi Q5 2025 to jedna z najbardziej zauważalnych zmian. Przód zyskał bardziej wyrazisty wygląd – większy, sześciokątny grill Singleframe, smukłe reflektory Matrix LED (opcjonalnie HD Matrix LED) i muskularnie zarysowane nadkola sprawiają, że auto prezentuje się dojrzalej i agresywniej.

Z tyłu uwagę przykuwa pas świetlny łączący tylne lampy, co jest zgodne z aktualnym językiem stylistycznym Audi. Elementy aerodynamiczne zostały zoptymalizowane, co przełożyło się na niższy współczynnik oporu powietrza (Cx = 0,28).
Dodatkowym atutem są nowe kolory nadwozia oraz większy wybór wzorów felg – od 18 do 21 cali.
Wnętrze: nowoczesna technologia i komfort na najwyższym poziomie
Kabina Audi Q5 2025 to połączenie nowoczesnego minimalizmu i wysokiej jakości wykonania. Centralne miejsce zajmuje duży ekran dotykowy o przekątnej 11,9 cala, który został lekko skierowany w stronę kierowcy. Ekran obsługuje nowy system MMI z możliwością bezprzewodowej aktualizacji OTA (Over-The-Air) oraz integracją z Amazon Alexa, Apple CarPlay i Android Auto.

Za kierownicą znajduje się w pełni cyfrowy zestaw wskaźników Audi Virtual Cockpit o przekątnej do 12,3 cala, z możliwością personalizacji widoków. Opcjonalnie dostępny jest również wyświetlacz Head-Up Display.
Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi, przestrzeń w kabinie uległa poprawie – szczególnie na tylnej kanapie. Fotele mogą być wentylowane i podgrzewane, a opcjonalny pakiet akustyczny znacząco redukuje hałas wewnątrz kabiny.
Warto wspomnieć o nowych materiałach ekologicznych – Audi wykorzystuje tkaniny z recyklingu oraz wegańskie wersje tapicerek.

Bagażnik i praktyczność
Pojemność bagażnika w nowym Audi Q5 wynosi od 550 do 600 litrów, w zależności od wersji napędowej. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ta rośnie nawet do 1600 litrów. Dodatkowo dostępny jest system przesuwnej tylnej kanapy oraz elektrycznie sterowana klapa bagażnika z funkcją gestu.
Silniki: nowoczesna gama z hybrydami typu plug-in
Audi postawiło na szeroką gamę jednostek napędowych, dostosowanych do europejskich norm emisji Euro 7. Do wyboru będą:
- 2.0 TFSI (mild hybrid, 48V): 204 KM i 265 KM
- 2.0 TDI (mild hybrid, 48V): 163 KM i 204 KM
- Plug-in hybrid (PHEV): 2.0 TFSI + silnik elektryczny, łączna moc do 370 KM, zasięg elektryczny do 85 km (cykl WLTP)
- SQ5: 3.0 V6 TDI o mocy ok. 340 KM (premiera później)
Każda wersja korzysta z napędu quattro (standardowo lub opcjonalnie), a skrzynia to zautomatyzowana 7-stopniowa przekładnia S tronic.

Systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy
Audi Q5 2025 oferuje pakiet systemów ADAS najnowszej generacji, w tym:
- adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku,
- asystenta pasa ruchu z funkcją awaryjnego zatrzymania,
- rozbudowany system kamer 360°,
- ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu,
- funkcję automatycznego parkowania z poziomu smartfona (z aplikacji myAudi).

Dostępność i cena
Nowe Audi Q5 trafi do sprzedaży w Polsce na początku 2025 roku. Ceny mają zaczynać się od około 245 000 zł za bazową wersję z napędem mild hybrid i napędem na przód. Wersje quattro oraz hybrydowe będą odpowiednio droższe.
Podsumowanie
Audi Q5 2025 to jeden z najlepiej dopracowanych SUV-ów klasy średniej na rynku. Nowoczesna stylistyka, zaawansowane technologie, przestronność i szeroki wybór napędów czynią go idealnym wyborem dla osób szukających luksusowego auta do miasta i w trasę. Nowa generacja ma szansę kontynuować sukces poprzednika, a nawet go przebić.