Skoda Enyaq

Nowa Skoda Enyaq 2022

Skoda Enyaq iV to pierwszy elektryczny model Skody. Powstał od podstaw, a premierę miał jesienią poprzedniego roku. Skoda Enyaq iV powstała na prototypie Vision E, który był przedstawiony w 2017 roku.

Samochód zbudowany został w oparciu o platformę MEB od Volkswagena. Inne modele osobowe na tej platformie to m.in. Volkswagen ID.4. Skoda ma wąskie reflektory i dużą osłonę grila, a cała linia nadwozia ma mocno zaakcentowane przetłoczenia. Współczynnik oporu powietrza nowej Skody wynosi 0,27.

Skoda powstała z myślą o sprzedaży w Europie i w Chinach. Produkcja rozpoczęta jesienią 2020 mimo trudności dowiozła już wiosną do salonów pierwsze egzemplarze końcem I kwartału 2021.

Skoda Enyaq iV

Podstawowa wersja iV 50 to 150 KM silnik w połączeniu z baterią 55 kWh co daje zasięg do 350 kilometrów. iV 60 posiada większy akumulator (62 kWh) co powiększa zasięg do 390 km. iV 80 (200 KM, bateria 82 kWh) pozwala operować na odległościach do 500km, a iV 80 X (mocniejszy, 265 KM silnik) ma nieco mniejszy zasięg, bo 460 km. Najmocniejsza wersja Skody Enyaq iV to RS z silnikiem o mocy 305 KM, baterią 82 kWh i zasięgiem 460 km.

 

Zobacz również:  Katalog samochodów elektrycznych – wszystkie modele dostępne w sprzedaży w 2022 roku

 

Skoda Enyaq iV – wymiary

Samochód ma 4649 mm długości (wersja SportLine 4653 mm), 1879 mm szerokości  i 1616 mm wysokości (1605 mm w SportLine). Rozstaw osi wynosi 2765 mm. Bagażnik ma pojemność 585 litrów, a gdy złożymy siedzenia uzyskamy 1710 litrów przestrzeni bagażowej.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV – wyposażenie podstawowe

Kosztująca 185 000 zł podstawowa wersja ma 19” koła ze stopu lekkiego, klimatyzację dwustrefową, poduszki boczne kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, asystenta skrętu i pasa ruchu, tempomat, immobiliser, bezkluczykowy dostęp, system kontroli ciśnienia powietrza w kołach, czujniki zmierzchu i deszczu, światła LED i ponad 20 innych dodatków.

Skoda Enyaq iV Coupe

Skoda Enyaq iV Coupe to bliźniak Audi i Volkswagena. Obniżony dach łagodnie opadający ku tylnej szybie co jednoznacznie wskazuje zapędy producenta w tej odmianie auta. Na rok 2022 zaplanowane jest uzupełnienie już dwóch silników kolejnym ze Skody Enyq RS, czyli 306 KM z baterią 88 kWh, a dodatkowo napędzane będą w tej wersji obie osie.