Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3 – nowy wzorzec w klasie kompaktowych premium

Audi odsłoniło już pełne szczegóły trzeciej generacji modelu Q3, która właśnie ustanawia nową jakość w segmencie kompaktowych SUV-ów. Teraz premiera przechodzi z kart projektowych do salonów – i jest po co czekać!

Design z pazurem i światła rodem z klasy premium

Nowy Q3 imponuje muskularną, dynamiczną sylwetką z wyraźnym profilem i dominującą, szeroką atrapą Singleframe. Projektanci zaczynają sakramentalne „dzielenie światła i cienia” za pomocą wyraźnej linii nad ramą drzwi – to znak nowej tożsamości stylistycznej Audi. Z przodu charakterystyczne są split LED-y – LED‑owe „brwi” dla świateł do jazdy dziennej i oddzielne lampy główne zintegrowane w zderzaku.

Tył z kolei zgrabnie łączy cyfrowe OLEDy ze spójnym poziomym pasem LED, tworząc efektowny świetlny akcent – to design dotąd zarezerwowany dla większych modeli.

Oświetlenie z segmentu „full-size”

Nowinki świetlne to prawdziwy skok technologiczny. Q3 jako pierwszy w klasie kompaktowej oferuje cyfrowe Matrix LED z mikro‑LEDowymi modułami – 25 600 diod na lampę, które pozwalają na aktywne prowadzenie świateł w pasie ruchu, dynamiczne animacje i asysty wizualne. Panel OLED z tyłu dzieli auto na kilka segmentów świecących niezależnie, co podkreśla nowoczesną sylwetkę.

Komfort, przestrzeń i cyfrowa ergonomia

We wnętrzu czuć przestrzeń: zamiast klasycznego tunelu środkowego znalazł się stylowy joystick na kolumnie kierowniczej, co ułatwia dostęp i powiększa miejsce na konsoli. Kabina skrojona jest pod nowy „digital stage” – zakrzywione 11,9‑calowe zegary i 12,8‑calowy ekran MMI tworzą intuicyjną strefę obsługi, wspieraną systemem Android Automotive. Audi po raz pierwszy w Q3 oferuje także akustyczne szyby, które ciszą auto przy wysokich prędkościach.

Nie zabrakło też ambientowego oświetlenia, dedykowanego systemu SONOS z 12 głośnikami i pakietami wnętrz z ekologicznymi materiałami z recyklingu.

Silniki dostosowane do przyszłości

Nowy Q3 startuje pod maską z gamą jednostek mocowanych do segmentu B: benzynowe TFSI (1.5 i 2.0 l), wysokoprężne TDI, a także hybrydową, plug‑in wersję e‑hybrid z zasięgiem elektrycznym do 119 km WLTP. Diesle i hybrydy dostarczają wygodę jazdy bez zmartwień o ładowanie, a w pełni elektryczna wersja pojawi się niedługo.

Zawieszenie i asysty, które robią różnicę

Zawieszenie z rozdzielonymi tłumikami odpowiada na potrzeby zarówno komfortu, jak i dynamiki. W opcji są adaptacyjne zawieszenie i sportowy setup dla wersji S line. Systemy wspomagania jazdy są również imponujące – od adaptacyjnego asystenta jazdy plus, przez kamerę kierowcy monitorującą koncentrację, po funkcje parkowania asystowanego i cofania.

Praktyczny kompakt

Nowy Q3 jest uporządkowany pod kątem przestrzeni – podstawowy bagażnik ma 488 l, ale po złożeniu kanapy zyskujemy aż 1 386 l. Siedzenia są przesuwane, co pozwala balansować między pojemnością a komfortem podróży czterech pasażerów. Auto może również holować do 2 100 kg – rzadkość w klasie kompaktowych premium.

Start sprzedaży i ceny

Oficjalna premiera Q3 planowana jest na czerwiec 2025, a produkcja będzie prowadzona w zakładach w Ingolstadt i Győr. W Niemczech cena za wersję bazową rozpocznie się od ok. 44 600 €, natomiast e‑hybrid od 49 300 €.

Nowy Audi Q3 to klasa sama w sobie: od napędu, przez komfort i design, aż po cyfrową sugestywność kabiny. To więcej niż SUV – to cyfrowy towarzysz kierowcy, który łączy prestiż i komfort z technologią rodem z wyższej półki.

Sprawdź wszystkie samochody Audi Q3 na Samochody.pl

Chcesz poznać szczegółowe porównania wersji, dostępne kolory lub wersje wyposażenia?
Sprawdź wszystkie samochody Audi na Samochody.pl – znajdziesz tam także Q3 poprzednich generacji i inne modele Audi.