Dacia Sandero

Nowe auta za mniej niż 90 tys. zł – czy to jeszcze możliwe w 2025 roku?

W dobie drożejących materiałów, coraz bardziej rozbudowanego wyposażenia i restrykcyjnych norm emisji, ceny nowych samochodów wyraźnie poszły w górę. Jeszcze kilka lat temu nowy samochód można było kupić za 50–60 tys. zł. Dziś takie kwoty pozwalają jedynie na zakup dobrze wyposażonego roweru elektrycznego… A jednak – w 2025 roku wciąż można kupić nowe auto za mniej niż 90 000 zł. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie szukać i z czego zrezygnować.

Dla kogo nowe auto w niskiej cenie?

Nowe auto to gwarancja spokoju: brak ukrytych usterek, pełna gwarancja producenta, nowoczesne systemy bezpieczeństwa i świadomość, że jesteś pierwszym właścicielem. Jeśli więc nie zależy Ci na dużym silniku czy skórzanej tapicerce, a priorytetem jest niezawodność i niskie koszty eksploatacji – wybór tańszego, fabrycznie nowego samochodu może być strzałem w dziesiątkę.

Przegląd modeli do 90 tys. zł – co da się jeszcze kupić?

Poniżej przedstawiamy modele, które realnie mieszczą się w tym budżecie. Znajdziesz wśród nich zarówno samochody spalinowe, jak i elektryczne.

🔹 Dacia Sandero

Jeden z najpopularniejszych modeli w Polsce, oferujący świetny stosunek ceny do funkcjonalności. Prosty, ale przestronny i praktyczny hatchback z podstawowym, ale sprawdzonym silnikiem benzynowym.

  • Cena od ok. 62 000 zł
  • Idealny jako pierwsze auto, samochód dla rodziny lub dojazdy do pracy
  • Niskie koszty serwisowania i ubezpieczenia

🔹 Dacia Spring (EV)

To najtańszy nowy samochód elektryczny dostępny w Polsce. Choć nie imponuje osiągami ani zasięgiem, w mieście sprawdza się doskonale. Idealny do jazdy do pracy, na zakupy czy do szkoły.

  • Cena od ok. 77 000 zł
  • Zasięg do 225 km (WLTP)
  • Dostępny z dopłatą w ramach programów rządowych

🔹 Fiat 500

Stylowy i kompaktowy hatchback z włoskim charakterem. Choć jego praktyczność jest ograniczona, nadrabia designem i łatwością parkowania.

  • Cena od ok. 61 000 zł
  • Dobrze wyposażona wersja bazowa
  • Świetny wybór dla singla lub jako drugie auto w rodzinie

🔹 Kia Picanto

Nowoczesny maluch z bardzo dobrą opinią za niezawodność i stosunek ceny do jakości. Idealny do miasta i dla początkujących kierowców.

  • Cena od ok. 68 000 zł
  • Dostępny z automatyczną skrzynią biegów
  • Komfortowe zawieszenie i bardzo niskie spalanie

🔹 Skoda Fabia

Jeden z niewielu samochodów segmentu B, który wciąż mieści się w rozsądnym budżecie. Więcej miejsca niż w maluchach, szeroki wybór wersji wyposażenia i sprawdzona technika.

  • Cena od ok. 74 000 zł
  • Duży bagażnik i przestronne wnętrze
  • Ekonomiczny silnik benzynowy

🔹 Hyundai i20 / Opel Corsa / Citroën C3

Samochody, które w bazowej konfiguracji jeszcze potrafią się zmieścić w progu 90 tys. zł, choć nie zawsze będzie to wersja, którą znajdziesz „od ręki” u dealera. Najczęściej trzeba zrezygnować z kilku dodatków lub wybrać promocję.

A może coś z Chin?

Nowe marki z Chin coraz śmielej wchodzą na rynek i oferują zaskakująco dobrze wyposażone modele w atrakcyjnych cenach. W tym przedziale cenowym znajdziesz m.in.:

  • MG ZS – mały crossover w wersji benzynowej
  • Leapmotor T03 – elektryczny miejski hatchback
  • BAIC Beijing 3 – tani SUV o przyzwoitym wyposażeniu

To egzotyczne opcje, ale przy rosnących cenach europejskich modeli, zaczynają przyciągać coraz większą uwagę.

Czy warto kupić nowe auto do 90 tys. zł?

Tak, jeśli...

  • nie potrzebujesz dużego auta ani mocnego silnika,
  • zależy Ci na gwarancji i bezproblemowej eksploatacji,
  • jeździsz głównie po mieście lub na krótkich trasach.

Nie, jeśli...

  • oczekujesz dużego SUV-a, automatu i skóry w standardzie,
  • planujesz intensywne trasy po autostradzie,
  • liczysz na nowoczesne systemy multimedialne klasy premium.

👉 Sprawdź aktualne ogłoszenia samochodów osobowych – znajdziesz tam nowe auta, które mieszczą się w budżecie 90 tys. zł. Jeśli interesują Cię elektryki, zajrzyj też do samochodów elektrycznych.

Podsumowanie

W 2025 roku próg 90 000 zł to realna granica, przy której wybór nowego auta staje się coraz trudniejszy. Ale – nadal możliwy! Jeśli podejdziesz do zakupu rozsądnie i zrezygnujesz z części dodatków, możesz kupić nowy, bezpieczny i praktyczny samochód. Zwłaszcza jeśli celujesz w segment A i B – lub zdecydujesz się na miejskiego elektryka.