Nowy Volkswagen Transporter T7 2025

Nowy Volkswagen Transporter T7 2025 – kombi, van i elektryk w jednym

Volkswagen po raz kolejny wyznacza standardy w segmencie aut użytkowych. Nowy Volkswagen Transporter T7 2025 to nie tylko kontynuacja legendarnej serii, ale też zupełnie nowe podejście do konstrukcji samochodów dostawczych. Nowa generacja powstała we współpracy z Fordem i bazuje na tej samej platformie co Ford Transit Custom, ale zachowuje własną tożsamość – zarówno stylistycznie, jak i technicznie.

Sprawdź, co oferuje nowy VW Transporter T7, jakie wersje nadwozia i napędu są dostępne i czy warto rozważyć ten model jako auto firmowe, rodzinne lub… elektryczne.

 

Nowa konstrukcja – wspólna platforma z Fordem

Transporter T7 2025 nie jest już bezpośrednim następcą T6.1 – technicznie jest to zupełnie inna konstrukcja, dzielona z Fordem Transit Custom. To oznacza:

  • napęd na przód lub na tył,
  • nowoczesne zawieszenie i układ kierowniczy,
  • gotowość do pełnej elektryfikacji (model e-Transporter 2025).

Nowa generacja oferuje większy rozstaw osi, bardziej płaską podłogę w przestrzeni ładunkowej i lepsze wyciszenie kabiny.

Silniki i napędy – diesel, PHEV i 100% EV

Transporter T7 2025 oferowany będzie w trzech głównych wariantach napędowych:

Silniki Diesla (TDI)

  • 2.0 TDI w różnych wariantach mocy (od ok. 110 do 170 KM),
  • dostępny z manualem lub automatem DSG,
  • wersje z napędem na przód i na tył,
  • idealne do ciężkiej pracy i tras.

Plug-in hybrid

  • połączenie silnika 2.5 benzyna z napędem elektrycznym (zasięg elektryczny ok. 50–60 km),
  • ładowanie z gniazdka, tryb hybrydowy lub czysto elektryczny,
  • dobry kompromis dla miast z ograniczeniami emisji.

e-Transporter (EV)

  • wersja w pełni elektryczna z zasięgiem ok. 300–380 km,
  • akumulator ~74 kWh,
  • szybkie ładowanie DC,
  • brak emisji, cicha jazda i ulgi podatkowe dla firm.

👉 Sprawdź ogłoszenia Volkswagen Transporter

Wersje nadwozia – więcej niż tylko „bus”

Nowy Volkswagen Transporter T7 będzie dostępny w różnych konfiguracjach:

WersjaOpis
Vanklasyczny furgon z 2 lub 3 miejscami, do 6,7 m³ ładowności
Kombiprzeszklony, do przewozu osób i ładunku jednocześnie
Brygadowyprzestrzeń dla 5–6 osób i część ładunkowa z tyłu
Elektryczny Vanbezemisyjna alternatywa do floty miejskiej
Zabudowy specjalnepod zabudowy kontenerowe, chłodnie, lawety itd.

 

Każda wersja oferuje:

  • nowy system multimedialny VW (znany z ID. Buzz),
  • opcjonalny cyfrowy kokpit,
  • liczne systemy asystujące (m.in. aktywny tempomat, monitoring martwego pola).

 

Przestrzeń ładunkowa i praktyczność

Nowy T7 może przewieźć nawet do 1,3 tony ładunku i oferuje przestrzeń do ok. 6,7 m³. Wersje z długim rozstawem osi (L2) pozwalają na załadunek palet europaletowych poprzecznie, a tylne drzwi mogą być rozwierane lub unoszone.

Dodatkowe atuty:

  • niskie progi załadunkowe,
  • przesuwne drzwi po obu stronach,
  • możliwość montażu przegrody, regałów i zabudowy warsztatowej.

 

e-Transporter 2025 – dostawczy elektryk z prawdziwego zdarzenia

Wersja elektryczna nowego Transportera to poważna konkurencja dla modeli takich jak Renault Trafic E-Tech, Ford E-Transit Custom czy Peugeot e-Expert. Volkswagen stawia na:

  • zasięg do 380 km (realnie ok. 300 km przy miejskim użytkowaniu),
  • szybkie ładowanie DC (do 125 kW),
  • odzyskiwanie energii z hamowania i tryby jazdy Eco.

To doskonała propozycja dla flot w miastach objętych strefami czystego transportu.

 

Dla kogo nowy VW Transporter T7?

Volkswagen Transporter T7 2025 to pojazd idealny dla:

  • firm kurierskich, montażowych, budowlanych,
  • instytucji publicznych, które potrzebują bezemisyjnego transportu,
  • użytkowników prywatnych w wersji kombi (idealny jako „rodzinny bus”),
  • klientów szukających solidnej platformy do zabudowy specjalistycznej.

 

Podsumowanie

Nowy Volkswagen Transporter T7 to połączenie nowoczesnej technologii, praktyczności i wszechstronności. Dzięki współpracy z Fordem i szerokiemu wyborowi wersji napędowych, T7 staje się jednym z najbardziej elastycznych samochodów użytkowych na rynku.

  • Dostępny jako diesel, hybryda plug-in i elektryk
  • Wersje van, kombi, brygadowa i EV
  • Możliwość konfiguracji pod konkretne potrzeby firmy lub rodziny