Odkryj Nowego Passata 2024: Co Zmienia się w Legendzie?
Volkswagen Passat to auto z ponad 50-letnią historią. W sumie sprzedano 34 miliony egzemplarzy na całym świecie, do sprawia, że Passat jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volkswagena, wyprzedzając Beetle'a i ustępując jedynie niepokalanemu Golfowi.
Sporo zmieniło się jednak w przypadku tej legendy w roczniku modelowym z 2024. Samochód jest większy, bardziej sportowy i zaawansowany technologicznie. Co ciekawe, najnowszy Passat jest dostępny wyłącznie w wersji kombi, lub jak to nazywa marka - Variant. Można jednak wybierać z szerokiej gamy układów napędowych. Oto więcej informacji o tym modelu.
Pod względem wyglądu karoserii i wnętrza nowy Passat przeszedł małą rewolucję
Volkswagen Passat 2024 bazujący na platformie MQB EVO wydłużył się o 14 centymetrów do 4,91 metra, co zbliża go do modeli z wyższego segmentu, takich jak Audi A6 Avant (4,94 m), czy BMW serii 5 Touring (4,96 m).
Wygląd Passata został generalnie unowocześniony i zakrawa nawet o rysy auta sportowego. Zawdzięcza to między innymi bardzo opływowymi liniami i aerodynamiką zaprojektowaną tak, aby osiągnąć współczynnik oporu powietrza 0,25 Cx. Nowy Passat w dużym stopniu przyjmuje język projektowania widoczny w gamie samochodów elektrycznych ID.
Z przodu zniknęła na przykład górna maskownica (grill), a funkcje chłodzenia silnika spadły teraz na ogromny dolny wlot powietrza. Wpływ modeli ID widać również w sygnaturze świetlnej reflektorów LED, które są połączone smukłą listwą świetlną, która wizualnie poszerza model. Opcjonalnie można także wybrać nowej generacji reflektory Matrix LED IQ.LIGHT.
Jak zmieniło się wnętrze?
We wnętrzu także sporo przeprojektowano. Dodano na przykład podświetlanie ambientowe do deski rozdzielczej. W nowo zaprojektowanej kierownicy zrezygnowano ze skomplikowanych przycisków na rzecz prostych rozwiązań. Sterowanie klimatyzacją jest teraz w pełni zintegrowane, z ekranem dotykowym. Z kolei dźwignia zmiany biegów, została przeniesiona z tradycyjnej pozycji na konsoli środkowej na kolumnę kierownicy. Zabieg ten zwolnił sporo miejsca na duży schowek.
Nowinki technologiczne w Passacie 2024
W standardzie jest teraz 10,25-calowy ekran pełniący rolę deski rozdzielczej, oraz 12,9-calowy ekran multimedialny, który można opcjonalnie rozszerzyć do 15,0 cali.
Passat 9 generacji jest również wyposażony w najnowszą ewolucję systemu informacyjno-rozrywkowego (MIB4). System ten obsługuje asystenta głosowego nazwie IDA, który jest w stanie łączyć się z ChatGPT. Pakiet wyświetlaczy uzupełniany został o nowy technologię head-up z projekcją na przedniej szybie i rozszerzoną rzeczywistością.
Nowy Passat może zostać także opcjonalnie wyposażony w system Travel Assist, który łączy w sobie system utrzymania pasa, z systemem automatycznej regulacji prędkości.
W jakich wersjach silnikowych dostępny jest Volkswagen Passat 2024?
Do wyboru są modele napędzane silnikiem wysokoprężnym (diesel), benzyną z hybrydą i beż, a także są dwa warianty hybrydowe typu plug-in. Brakuje tylko 100 % elektryka. Oto szczegóły oferty:
- Silnik wysokoprężny jest napędzany jednostką 2.0 TDI. Dostępne są wersję: 122, 150 i 193 koni mechanicznych
- W wersji benzynowej Passat dostępny jest silnik 2.0 TSI o mocy 204 KM lub 265 KM.
- Nowością w gamie Passata jest silnik 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Jest to tak zwana miękka hybryda, która nosi oznaczenie DGT ECO.
- Z kolei druga hybryda, czyli Volkswagen Passat plug-in, jest napędzana silnikiem 1.5 TSI i jest dostępny w dwóch poziomach mocy: 204 lub 272 koni mechanicznych.
Jeśli chodzi o hybrydy, w obu przypadkach bateria ma pojemność 19,7 kWh. Jest więc ona prawie dwukrotnie większą niż w poprzednim modelu, co zwiększa zasięg w trybie 100% elektrycznym do około 100 kilometrów. Ponadto obsługuje teraz większą moc ładowania: 11 kW ładując prądem przemiennym i 50 kW ładując prądem stałym.
Wszystkie silniki są sparowane z automatyczną skrzynią biegów DSG, która napędzie przednie koła. Wyjątkiem są najmocniejsze silnika diesel i benzynowe, które mają napęd na wszystkie koła 4MOTION.
Samochód jest wyraźnie wygodniejszy i bardziej przestronny
Fakt, że nowy Passat jest dłuższy o 14 centymetrów, a rozstaw osi zwiększył się o 5 cm do 2,84 m, niewątpliwie wpływa na to, że jest więcej miejsca w kabinie pasażerskiej.
Pod względem przestrzeni i komfortu jest to samochód wyraźnie skoncentrowany na komforcie rodziny i transporcie bagażu. Z przodu montowane są teraz nowe, elegancko tapicerowane fotele ergoActive z 10-punktowym trybem masażu. Z kolei z tyłu pasażerowie mają 5 dodatkowych centymetrów miejsca na nogi- wysokie osoby na pewno to docenią.
Bagażnik nowego Volkswagena Passata ma pojemność 690 litrów (40 litrów więcej), a po złożeniu siedzeń mieści rekordowe 1 910 litrów.
Volkswagen Passat 2024 - jakie ma opinie wśród kierowców?
Użytkownicy chwalę ten model za to, że całkowicie nowy design przyciąga wzrok i może się podobać. Dobre opinie model ten zbiera także, za poprawę pod względem miejsca w kabinie, oraz funkcjonalności multimediów, które na tę chwilę zostały dopracowane prawie do perfekcji.
Na co skarżą się kierowcy? Po pierwsze na fakt, że kombi jest teraz jedyną wersją nadwoziową. Odstraszają także ceny, które zaczynają się od 164 990 złotych. Dynamika jazdy również nie powala. Choć komfort jazdy jest chwalony, niektórzy użytkownicy wskazują na mniej sportowe osiągi w porównaniu do bardziej dynamicznych rywali.
Jak samochód wypada na tle konkurencji?
Passat to wybór dla rodzin szukających przestronności, komfortu i nowoczesnych technologii, w tym hybryd. Mondeo z kolei przyciąga entuzjastów sportowej jazdy, ponieważ ma dynamiczne osiągi. Camry z kolei kusi efektywnością, zwłaszcza w wersji hybrydowej, idealnej dla tych, którzy cenią sobie oszczędność. Insignia to propozycja dla osób szukających wyposażenia premium i komfortu podróżowania.