Omoda 9 Super Hybrid

Omoda 9 Super Hybrid – luksusowy SUV z Chin, który może namieszać w Polsce

Chińskie samochody jeszcze kilka lat temu traktowane były w Europie z dużą rezerwą. Dziś ich producenci zaskakują jakością wykonania, technologią i odważnym podejściem do projektowania. Jednym z najnowszych przykładów tego trendu jest Omoda 9 Super Hybrid – duży, efektowny SUV typu plug-in hybrid, który właśnie debiutuje na polskim rynku. Czy rzeczywiście zasługuje na miano najlepszego chińskiego auta w Polsce?

Wielki SUV o sportowych ambicjach

Omoda 9 to pełnowymiarowy SUV, który mierzy aż 4,77 metra długości i oferuje przestrzeń porównywalną z samochodami klasy premium segmentu D. To auto o dynamicznej sylwetce, z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami i muskularnymi liniami, ale bez przesadnej agresji. Wygląd zewnętrzny łączy nowoczesność z elegancją, a ogromny grill i światła w technologii LED podkreślają jego futurystyczny charakter.

Pod maską znajduje się nowoczesny układ napędowy typu plug-in hybrid. Bazą jest turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra, wspierany przez aż trzy silniki elektryczne. Według danych producenta, łączna moc układu napędowego to aż 537 KM i 650 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. W praktyce – jak podkreślają dziennikarze – realna moc to raczej okolice 300–350 KM, co wciąż czyni Omodę 9 bardzo dynamicznym autem, szczególnie biorąc pod uwagę jej wagę (ponad 2,2 tony).

Bogactwo wyposażenia i komfort klasy premium

Wnętrze Omoda 9 robi ogromne wrażenie. Producent nie oszczędzał na wyposażeniu – wszystko, co zwykle bywa dostępne za dopłatą, tutaj jest w standardzie. Przed oczami kierowcy znajdują się dwa zakrzywione ekrany o przekątnej 12,3 cala, a na szybie wyświetlacz HUD z rozszerzoną rzeczywistością o imponującym rozmiarze 50 cali. System audio firmowany przez Sony gra z 14 głośników, w tym z zestawu umieszczonego… w zagłówkach foteli.

Fotele przednie są wentylowane, podgrzewane i wyposażone w masaż. Co ciekawe – nawet tylne siedzenia mają elektryczną regulację, a tylni pasażerowie również mogą cieszyć się ogrzewaniem i masażem. Całe wnętrze utrzymane jest w eleganckim, nowoczesnym stylu, a środkowy tunel skrywa dwa głębokie schowki na smartfony i dodatkową półkę pod konsolą centralną. Wrażenie robi także bagażnik – choć przez obecność baterii jego przestrzeń nie jest rekordowa pod względem głębokości, oferuje od 660 do 1783 litrów pojemności.

Jazda – komfort na pierwszym miejscu

Podczas jazdy Omoda 9 zachowuje się spokojnie i bardzo przewidywalnie. Zawieszenie zostało zestrojone zdecydowanie pod kątem komfortu – nawet w trybie sportowym pracuje miękko i skutecznie tłumi nierówności. Auto prowadzi się stabilnie, choć układ kierowniczy nie daje sportowego feedbacku i jest raczej neutralny w działaniu. To jednak typowe dla dużych SUV-ów nastawionych na komfort i spokojną jazdę z rodziną.

Napęd na wszystkie koła działa skutecznie, a do dyspozycji kierowcy są różne tryby jazdy, w tym także terenowy. System kontroli zjazdu z wzniesień oraz wsparcie trakcji w lekkim off-roadzie sprawiają, że Omoda 9 poradzi sobie nie tylko na asfalcie, ale też na szutrowych drogach i w zimowych warunkach.

Zasięg, ładowanie i spalanie

Jednym z mocniejszych punktów Omoda 9 jest bateria o pojemności 34,4 kWh, która pozwala na przejechanie do 145 km w trybie całkowicie elektrycznym – to jeden z najlepszych wyników wśród PHEV-ów dostępnych w Polsce. Całkowity zasięg, z wykorzystaniem silnika benzynowego, wynosi nawet 1100 km.

Bateria może być ładowana zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC). W przypadku ładowania prądem stałym maksymalna moc to 70 kW – co oznacza, że można szybko uzupełnić energię na dłuższej trasie. W codziennej eksploatacji, przy jeździe mieszanej, realne spalanie wynosi około 6 l/100 km – bardzo dobry wynik jak na tak duże i ciężkie auto.

Bezpieczeństwo i gwarancja

Omoda 9 może się pochwalić wynikiem 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, co stawia ją na równi z wieloma europejskimi modelami klasy średniej i wyższej. Samochód wyposażony jest w liczne systemy wspomagające kierowcę, w tym aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i system rozpoznawania znaków.

Auto objęte jest 5-letnią gwarancją lub limitem 150 000 km, co również wpisuje się w rynkowe standardy marek premium.

Czy Omoda 9 to najlepszy chiński SUV w Polsce?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ale jedno jest pewne – Omoda 9 Super Hybrid to jeden z najbardziej przekonujących debiutów chińskiej marki w Polsce. Łączy nowoczesną technologię z bardzo bogatym wyposażeniem, komfortem na wysokim poziomie i realną oszczędnością paliwa.

Jest też atrakcyjnie wyceniona – podstawowa wersja startuje w okolicach 220–230 tys. zł, co przy takim poziomie wyposażenia i osiągów stanowi bardzo konkurencyjną ofertę. To samochód, który może śmiało konkurować z europejskimi rywalami, takimi jak Peugeot 5008 PHEV, Mitsubishi Outlander czy nawet Toyota RAV4 Plug-in.

Szukasz alternatywy dla europejskich SUV-ów?

Warto śledzić premiery marek takich jak Omoda czy Jaecoo – bo chińscy producenci nie tylko nadrabiają zaległości, ale zaczynają wyznaczać nowe standardy w zakresie relacji ceny do jakości. Jeśli chcesz zobaczyć, co już dziś dostępne jest na rynku, sprawdź ogłoszenia samochodów osobowych na Samochody.pl – znajdziesz tam zarówno nowoczesne SUV-y, jak i bardziej klasyczne modele.