Polska premiera nowego Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX – czym dokładnie jest ten samochód?
Mitsubishi od dłuższego czasu naprawdę mocno walczy o odnalezienie się na rynku. Nie ma co ukrywać – profil marki przez lata ulegał naprawdę sporej zmianie. Jeszcze na początku XXI wieku, a jeszcze cofając się do lat 90., mogliśmy mówić o tym producencie jako o naprawdę interesującej firmie, która próbowała balansować pomiędzy bycia marką popularną a przedsiębiorstwem produkującym naprawdę interesujące i rozgrzewające serca fanów czterech kółek pojazdy sportowe. Takie modele, jak Lancer czy Eclipse na zawsze zapisały się w annałach japońskiej motoryzacji, zostając tak naprawdę natychmiastowymi klasykami.
Obecnie jednak Mitsubishi skręca w trochę inną drogę, skupiając się na produkcji SUV-ów i crossoverów. Oczywiście spotyka się to z rozgoryczeniem oddanych fanów, którzy wielbili w szczególności sportowe wariacje najlepiej sprzedających się samochodów marki. Sporą kontrowersją było między innymi wykorzystanie nazwy Eclipse w jednym z najnowszych crossoverów Japończyków. Fani marki byli o tyle oburzeni, że klasyczny Eclipse to małe coupe, które posiada mocno sportowy charakter.
Nie oznacza to jednak, że obecnie wszystkie projekty producenta z Kraju Kwitnącej Wiśni spotykają się z chłodnym odbiorem. Dobrym przykładem bez wątpienia może tutaj być Mitsubishi ASX – naprawdę ciekawy crossover, który na rynku znajduje się już od 12 lat. Pierwsza generacja, wypuszczona na rynek w 2010 roku, była rozwijana zaskakująco długo jak na realia współczesnej branży motoryzacyjnej. Dopiero bowiem w tym roku zaprezentowane zostało drugie wcielenie modelu ASX. Nietrudno jest tutaj zauważyć spore inspiracje modelem Captur od Renault i oczywiście nie będzie to zły strzał – oba te samochody są modelami bliźniaczymi, a najlepiej widać to chociażby po wyglądzie obu konstrukcji.
Mitsubishi ASX nowej generacji i jego polska premiera
Wspominaliśmy już, że Mitsubishi ASX został zaprezentowany w tym roku, a dokładniej rzecz ujmując – we wrześniu. Auto będzie produkowane w hiszpańskim Valladolid, gdzie znajduje się fabryka koncernu Renault-Nissan-Mitsubishi. 1 grudnia zaś odbyła się oficjalna polska premiera. Dziennikarze oraz eksperci branżowi mogli na własne oczy zobaczyć nowego ASX-a i zapoznać się z nim „w cztery oczy” na specjalnym evencie organizowanym przez oficjalnego dystrybutora marki w Polsce – Astara Poland.
Polski dystrybutor Mitsubishi i jego plany na rozkwit marki w Polsce
Nie będzie kłamstwem, jeżeli powiemy, że już od dłuższego czasu marka Mitsubishi nie jest najmocniejszym graczem na rynku polskim. To jednak ma ulec zmianie. W tym roku MMC Car Poland, który jest od 1996 roku generalnym dystrybutorem aut marki Mitsubishi w Polsce, zmieniło nazwę na Astara. Wraz z tą zmianą nie zmienia się oczywiście zakres działalności, lecz Astara ma ambitne plany dotyczące aut od japońskiego producenta. Głośna premiera Mitsubishi ASX może być pierwszym pokazem tego, że obecne plany mogą być naprawdę imponujące.
- Od zawsze nasza strategia była skoncentrowana na kliencie i jego potrzebach. Teraz dzięki innowacyjnym rozwiązaniom Astara będziemy potrafili w jeszcze lepszym stopniu odpowiedzieć na rosnące oczekiwania, proponując różnorodne formy własności i użytkowania pojazdów – od zakupu z wieloma formami finansowania, przez krótko i długookresowy wynajem, a także subskrypcję i usługi, które umożliwiają systemy łączności. Wejście do międzynarodowej i wielomarkowej grupy Astara otworzyło przed nami szerokie możliwości rozwoju firmy. Obecnie intensywnie pracujemy nad nawiązaniem współpracy z innymi markami, aby rozpocząć ich sprzedaż w Polsce. Pierwszych efektów tych prac spodziewamy się już w 2023 roku. Również w przyszłym roku planujemy rozpocząć intensywną digitalizację, która pozwoli nam wdrażać innowacyjne systemy dystrybucji oraz nowoczesne formy mobilności – przyznawał podczas premiery modelu ASX Piotr Szewczyk, dyrektor operacyjny Astara Poland.