Porsche 911 GT3 - kolejny model typu 911
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3 to kolejny model typu 911. Pierwsza wersja GT3 wyszła w roku 1999. Wygląd zewnętrzny nie odbiegał zbytnio od innych modeli. Wnętrze przypominało typowo sportowy wóz, wyposażony w kubełkowe siedzenia oraz sportową kierownicę i zegary.
Porsche 911 GT3 z tego roku to nadal kontynuacja modelu, jednak ze zmianami. Ta 911 to super samochód stanowiący bazę dla wyścigowych aut Porsche Carrera Cup z wolnossącym silnikiem. Boksera z obrotami rzędu 9000 obr./min i mocą 510 KM wraz z twardymi kubełkowymi fotelami i klatką bezpieczeństwa to naprawdę rasowy pojazd z toru wyścigowego.
Pod względem napędu Porsche 911 GT3 przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy, a prędkość maksymlaną ma wynoszącą 318 km/h. Bokser o pojemności 4,0l przekazuje moc na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej ręcznej skrzyni lub 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej PDK.
Najnowsze Porsche 911 GT3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Samochód z manualną skrzynią waży 1418 kg, a niską masę udało się utrzymać dzięki m.in. przedniej masce z tworzywa sztucznego, lekkim szklanym szybom, kutym felgom, sportowemu układowi wydechowemu.
Porsche 911 GT3 to nie jest samochód drogowy, który dobrze radzi sobie na torze. Samochody zostały zbudowane na bazie doświadczenia zespołu Porsche Motorsport, co oznacza brak jakichkolwiek kompromisów - przenosi wyścigową technikę do modelu seryjnego. Wszystkie te elementy pochodzą z wyścigowego samochodu klasy 911 RSR. Aerodynamika Porsche 911 GT3 została zaprojektowana w oparciu o wiedzę zdobytą w wyścigach i generuje dużo większy docisk bez znacznego wpływu na współczynnik oporu powietrza. W pozycji wyczynowej ręcznie regulowane elementy skrzydła i dyfuzora podnoszą ciśnienie aerodynamiczne, co jest niezbędne do uzyskania wysokich prędkości w zakrętach, ale korzysta się z tego tylko na torze wyścigowym. Nowe 911 GT3 kosztuje 865 000 złotych i jest już dostarczane do odbiorców od czerwca.