Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7 – nowa elektryczna limuzyna i kombi Tourer

ID.7 – flagowy elektryk Volkswagena

Volkswagen od kilku lat rozwija rodzinę ID., czyli samochodów w pełni elektrycznych. Po kompaktowym ID.3, SUV-ach ID.4 i ID.5 oraz minivanie ID. Buzz przyszła pora na model wyższej klasy – Volkswagen ID.7. To duża limuzyna klasy średniej-wyższej, a od 2025 roku także w wersji Tourer, czyli przestronnego kombi.

Stylistyka – elegancja i aerodynamika

ID.7 na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się agresywnymi liniami, ale jego design jest podporządkowany aerodynamice. Smukła sylwetka, długi rozstaw osi i współczynnik oporu powietrza 0,23 Cd sprawiają, że samochód jest nie tylko elegancki, ale też bardzo efektywny pod względem zużycia energii.

Volkswagen ID.7

Wersja Tourer (kombi) dodaje do tego ogromny bagażnik i praktyczne wnętrze, które czyni z ID.7 realną alternatywę dla Passata i Superba, ale już w wydaniu w pełni elektrycznym.

Wnętrze – przestrzeń i technologie

Kabina ID.7 to połączenie minimalizmu z nowoczesnością. Centralnym punktem jest 15-calowy ekran dotykowy, wspierany przez system głosowy i asystenta AI. Kierowca dostaje także wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością.

Volkswagen ID.7

Dzięki platformie MEB wnętrze jest wyjątkowo przestronne – pasażerowie z tyłu mają mnóstwo miejsca na nogi, a bagażnik w wersji Tourer ma ponad 500 litrów pojemności. Materiały wykończeniowe są ekologiczne, a system klimatyzacji działa za pomocą inteligentnych nawiewów sterowanych elektronicznie.

Napęd i zasięg

Volkswagen ID.7 dostępny jest w kilku wersjach napędowych:

  • ID.7 Pro – bateria 77 kWh, zasięg do 615 km (WLTP), moc 286 KM.
  • ID.7 Pro S – bateria 86 kWh, zasięg do 700 km (WLTP).
  • ID.7 GTX – sportowa wersja z napędem na cztery koła, mocą ponad 340 KM i sprintem do 100 km/h w ok. 5,5 s.

Ładowanie prądem stałym DC odbywa się z mocą do 200 kW, co pozwala uzupełnić energię od 10 do 80% w ok. 25 minut.

Technologie i komfort

Na pokładzie nie zabrakło nowoczesnych systemów:

  • adaptacyjny tempomat z funkcją Travel Assist,
  • automatyczne zmiany pasa ruchu,
  • system kamer 360°,
  • zawieszenie adaptacyjne DCC,
  • inteligentny system głosowy, który steruje m.in. klimatyzacją czy nawigacją.

Volkswagen ID.7 w Polsce – ceny

W Polsce pierwsze egzemplarze ID.7 trafiły do salonów w 2024 roku. Ceny startują od około 240 tys. zł za wersję Pro, a odmiany Pro S i GTX przekraczają 300 tys. zł. Wersja Tourer będzie nieco droższa, ale zyskuje ogromną praktyczność i wpisuje się w potrzeby flot i rodzin.

Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7 i ID.7 Tourer to odpowiedź marki na rosnące oczekiwania wobec samochodów elektrycznych w segmencie klasy średniej. Długi zasięg, komfortowe wnętrze i nowoczesne technologie czynią go poważnym konkurentem dla Tesli Model 3, BMW i4 czy Hyundaia Ioniq 6. Wersja Tourer dodatkowo daje to, czego często brakowało w elektrykach – duży bagażnik i rodzinny charakter.

Na Samochody.pl możesz znaleźć ogłoszenia na samochody osobowe, w tym także elektryczne modele Volkswagena.