Nowe modele aut osobowych w 2021. Najciekawsze premiery motoryzacyjne
Najnowsze premiery i zapowiedzi na rynku samochodów osobowych ...
Wiecej keyboard_double_arrow_rightNajnowsze premiery i zapowiedzi na rynku samochodów osobowych ...
Wiecej keyboard_double_arrow_rightFiat 500 to kompaktowy miejski model włoskiego producenta, którego oryginalny, charakterystyczny wygląd sprawia, że od lat jest to auto bardzo popularne ...
Wiecej keyboard_double_arrow_rightFiat 500 to kultowy już samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany w latach 1957–1975. Wskrzeszono jego produkcję w roku 2007, a od roku 2021 produkowana jest II generacja, w tym jako pojazd elektryczny....
Wiecej keyboard_double_arrow_rightNowy samochód dla początkujących kierowców powinien być tani, łatwy w prowadzeniu i bezpieczny...
Wiecej keyboard_double_arrow_rightMałe samochody miejskie, należące do segmentu A, rzadko kiedy posiadają ogromne problemy ze spalaniem. Są to auta przeznaczone głównie do ruchu miejskiego, a ich układy napędowe są skonstruowane w taki sposób, by podczas ruszania i przyspieszania pobierały one jak najmniej paliwa. Fiat 500 nie jest w tym aspekcie żadnym większym wyjątkiem.
Każdy z silników przedstawiony na przestrzeni całego życia tego modelu jest naprawdę oszczędny i nie inaczej jest w przypadku dwóch jedynych jednostek, które aktualnie możemy zakupić wraz z Fiatem 500 w salonie. Zacznijmy od w pełni spalinowego motoru – benzynowe 1.2 o mocy 69 koni mechanicznych może pochwalić się średnim spalaniem na poziomie lekko powyżej pięciu litrów na 100 kilometrów, co jest naprawdę dobrym wynikiem.
Najoszczędniejsza jest jednak miękka hybryda, która została wprowadzona w zeszłym roku. Ten silnik o mocy 70 KM i oparty na litrowym silniki spalinowym jest w stanie palić mniej niż 4l/100 km!
Fiat 500, jakiego aktualnie znamy, produkowany jest już od 2007 roku, lecz aktualna wersja, oznaczona nazwą Seria 4, jest pierwszą edycją tego auta po faceliftingu i z wieloma znaczącymi zmianami. Te zaszły również w kwestii jednostek napędowych – jest ich co prawda mniej, lecz skupiają się na najważniejszych kwestiach, oszczędności, niskiej emisji szkodliwych substancji oraz niskich kosztach eksploatacji.
Zacznijmy od jednostek, które były dostępne na początku życia Serii 4, a aktualnie nie jesteśmy w stanie kupić ich w salonie. Były to motory o pojemności zaledwie 900 cm3, lecz mimo to posiadały naprawdę sporą moc. Słabsza wersja była w stanie wykrzesać z siebie 85 koni mechanicznych mocy, podczas gdy mocniejszy wariant oferował 105 KM mocy.
Aktualnie w Fiacie 500 znajdziemy benzynowe 1.2, które jest jednak słabsze niż wcześniejsze benzyniaki (69 koni mechanicznych mocy), a także hybrydowe 1.0 – najoszczędniejszy silnik w gamie, który oferuje 70 KM mocy.
Fiat 500 jest w swojej dość specyficznej klasie A naprawdę interesującym wyborem, który mimo wszystko nie jest do końca pozbawiony wad. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że mówimy o naprawdę niewielkim aucie z niewielką mocą, która nada się tak naprawdę jedynie do miasta. W takim aspekcie Fiat 500 to bardzo solidna konstrukcja.
Zaczynając od plusów, trzeba wspomnieć o naprawdę przystępnym układzie jezdnym, który sprawia, że Fiat 500 to naprawdę zwrotne i żwawe auto na ulicach miast. Bardzo świeża jest również stylistyka, a opcji personalizacji auta jest naprawdę wiele. Nie można również zapomnieć o niezwykle ekonomicznych silnikach z miękką hybrydą na czele. W stosunku jakość/cena Fiat 500 to naprawdę dobry wybór.
Największą wadą jest tutaj z pewnością ergonomia wnętrza – wyższe osoby będą miały problem, by jeździć tym autem. Tylna kanapa również nie należy do najwygodniejszych na świecie, a system info-rozrywki nie zawsze działa tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.
Jak na samochód klasy A przystało, Fiat 500 jest naprawdę małym, wręcz miniaturowym samochodem. 3571 mm długości, 1627 mm szerokości oraz 1488 mm wysokości to niezwykle małe wymiary, które pozwalają jednak na wciśnięcie się tym malutkim hatchbackiem w każdą lukę w miejskiej dżungli. Gdy dodamy do tego naprawdę niewielką wagę, która nie przekracza nawet tony (940 kilogramów), otrzymamy auto, które jest naprawdę zwrotne, żwawe w kwestii przyspieszania i którym wjedziemy w każde miejsce parkingowe.
Mały prześwit o wysokości 13 centymetrów jest wystarczający, lecz wjeżdżanie tym autem na wysokie krawężniki to naprawdę spore ryzyko. Bagażnik, jak można byłoby się spodziewać, nie należy do największych – jedynie 185 litrów pojemności. Nawet po złożeniu tylnej kanapy jest to wyłącznie 625 litrów. Tym autem trudno będzie spakować się na dalekie wakacje, chociaż nie ukrywajmy – to zdecydowanie nie jest pojazd to takich zadań.