Ford EcoSport to typowy miejski SUV produkowany w latach 2003-2022. W 2012 roku na rynku pojawiła się jego druga generacja. Co ciekawe, na polski rynek EcoSport trafił dopiero w drugiej wersji, wcześniej nie był u nas w ogóle dostępny. Według wielu była to dobra decyzja, ponieważ druga generacja okazała się znacznie lepsza od poprzednika. Przeprowadzono mocny lifting – Ford EcoSport zyskał nowoczesny wygląd. Wnętrze jest na wysokim poziomie, a kokpit podobny do sprawdzonej i polecanej Fiesty. Zastosowane materiały są wysokiej jakości, pojawiły się nowoczesne systemy multimedialne. Również jeśli chodzi o prowadzenie i ogólne właściwości jezdne druga generacja znacznie się poprawiła, tym samym zbliżając model do czołówki w swoim segmencie. Jeśli interesuje Cię Ford EcoSport, używane egzemplarze z pewnością znajdziesz na naszej stronie wśród ofert sprzedaży.
Ford Ecosport FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Forda Ecosport?
Ford Ecosport to jeden z dwóch miejskich crossoverów oferowanych przez Forda. Z tego powodu można w nim liczyć na dość niskie średnie spalanie. Jak jest jednak naprawdę? Silniki owszem są dość oszczędne, ale nie można powiedzieć, że zachwycają, czy wybijają się ponad przeciętność pod tym względem.
Aktualnie oferowane jednostki to jedynie 3-cylindrowe silniki 1.0 EcoBoost. Najsłabsza według deklaracji producenta i testów WLTP potrzebuje od 5,8 do 6,2 litra na 100 kilometrów. Nie jest to wynik wybitny szczególnie biorąc pod uwagę niewielką moc tej jednostki. Pośrednia wersja tego litrowego silnika potrzebuje za to od 6 do 6,5 litra na 100 km według testów WLTP. Tak samo prezentuje się spalanie najmocniejszej jednostki napędowej.
W używanych modelach możemy jednak liczyć na oszczędne diesle. Najlepszy pod tym względem jest silnik 1.5 TDCi, który ma średnie spalanie ledwo przekraczające 4 litry na 100 kilometrów. Mocniejszy 1.5 EcoBlue potrzebuje nieco ponad 5 l/100 km.
Jaki silnik wybrać Ford Ecosport?
Chcąc zakupić nowego Forda Ecosport wybór opiera się jedynie na trzech odmianach bardzo popularnej w amerykańskiej marce jednostki 1.0 EcoBoost. Najsłabsza z nich ma zaledwie 95 koni mechanicznych i nie wydaje się dobrą inwestycją. Generuje ona 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a prędkość maksymalna to zaledwie 170 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 11.9 sekundy.
Najbardziej rozsądne wydają się dwie mocniejszy odmiany tej małej 3-cylindrowej jednostki. Ta pośrednia dysponuje 125 koniami mechanicznymi mocy oraz 170 niutonometrami maksymalnego momentu obrotowego. Spalanie jest niewiele większe niż w słabszym silniku, ale za to można jechać 180 km/h, a sprint do setki trwa 11 sekund, czyli prawie sekundę mniej.
Najmocniejsza wersja silnika 1.0 EcoBoost wytwarza 140 KM, a także 180 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spalanie jest niemal identyczne jak w 125-konnej wersji, a przyspieszenie do setki trwa 10.2 sekundy. Większa jest również prędkość maksymalna wynosząca 185 km/h.
Jakie są opinie o Fordzie Ecosport?
Ford Ecosport zbiera raczej dobre opinie, ale na horyzoncie pojawił się jego największy rywal, gdyż mowa o należącym do tej samej marki Fordzie Puma. Z wprowadzeniem bardziej nowoczesnego miejskiego crossovera opinia na temat Forda Ecosport jest nieco gorsza. Mimo to jego użytkownicy chwalą sobie ten samochód.
Znaczna większość osób, które zdecydowały się na zakup miejskiego crossovera zrobiłaby to ponownie. Świetnie oceniana jest bezawaryjność, a także dobry stosunek jakości do ceny i wysokość kosztów codziennej eksploatacji. Kierowcy wyróżniają także niezłe silniki o dobrej dynamice, lecz ich piętą achillesową jest jazda na trasie, gdzie z racji bycia małymi 3-cylindrowymi jednostkami potrafią być paliwożerne przy wyższych prędkościach.
Największe wady Forda Ecosport to przeciętny wygląd i względnie mała ilość przestrzeni wewnątrz. Ford ma wciąż spore pole do poprawy, ale nie wiadomo czy Puma nie wygryzie Ecosporta z oferty.
Jakie są wymiary Forda Ecosport?
Auto mimo niewielkich miejskich rozmiarów to jest przymałe pod tym względem w swoim segmencie plasuje się raczej poniżej przeciętnej. Długość Forda Ecosport to 4273 milimetry, ale bez haka holowniczego mierzy ona zaledwie 4096 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2519 milimetrów. Wysokość dachu w zależności od zamontowania relingów może sięgać 1653 milimetrów, lub o 60mm więcej, czyli dokładnie 1713 milimetrów. Szerokość auta to 1816 milimetrów, a z rozłożonymi lusterkami wynosi 2057 milimetrów.
Samochód ma spory prześwit, gdyż wynosi on co najmniej 190 milimetrów, lub 160 mm dla aut z zamontowaną jednostką wysokoprężną. Bagażnik pomieści 356 litrów, ale po złożeniu tylnego rzędu możemy otrzymać przestrzeń bagażową o objętości 1238 litrów. W baku pomieścimy 52 litry paliwa niezależnie od silnika. Masa własna jest niewielka i wynosi w najlepszym wypadku około 1200 kilogramów. Ford Ecosport dzięki krótkiemu rozstawowi osi ma średnicę zawracania 10.6 metra.