Dlaczego warto wybrać Suzuki?
✔ Niezawodność i trwałość – Suzuki od lat słynie z bezawaryjnych jednostek napędowych i solidnej mechaniki.
✔ Niskie koszty eksploatacji – ekonomiczne silniki zapewniają niskie spalanie i tanie serwisowanie.
✔ Wszechstronność – od miejskich hatchbacków, przez rodzinne SUV-y, aż po lekkie terenówki z napędem 4x4.
✔ Kompaktowe wymiary – większość modeli Suzuki idealnie sprawdza się w mieście, dzięki niewielkim rozmiarom i świetnej zwrotności.
✔ AllGrip – sprawdzony napęd 4x4 – dostępny w modelach takich jak Vitara, S-Cross i Jimny, zapewniający świetną trakcję w trudnych warunkach.
Kluczowe momenty w historii Suzuki
- 1909 – założenie Suzuki w Japonii jako producenta krosien tkackich.
- 1955 – premiera pierwszego samochodu Suzuki Suzulight.
- 1970 – debiut Suzuki Jimny, jednej z najbardziej kultowych lekkich terenówek.
- 1983 – premiera Suzuki Swift, który staje się jednym z najpopularniejszych hatchbacków marki.
- 2015 – Suzuki Vitara wraca na rynek jako nowoczesny SUV z napędem 4x4.
- 2021+ – rozwój hybrydowej technologii w modelach Suzuki, w tym Swift Hybrid i Vitara Hybrid.
Dostępne silniki w Suzuki
Suzuki to japońska marka znana z lekkich i oszczędnych samochodów miejskich oraz terenowych modeli Jimny i Vitara. W ofercie znajdują się hatchbacki (Swift, Baleno), crossovery i SUV-y (Vitara, S-Cross), a także hybrydy i modele z napędem 4x4 ALLGRIP. Suzuki stosuje silniki benzynowe BoosterJet, oszczędne układy hybrydowe oraz rozwija napędy elektryczne.
Silniki benzynowe (BoosterJet, DualJet, wolnossące)
Suzuki oferuje lekkie i ekonomiczne jednostki benzynowe:
- 1.0 BoosterJet (111 KM, Turbo) – stosowany w Baleno, Swift.
- 1.2 DualJet (83 KM, MHEV) – dostępny w Swift, Ignis.
- 1.4 BoosterJet (129-140 KM, MHEV) – stosowany w Vitara, S-Cross (z układem miękkiej hybrydy).
- 1.5 DualJet (102 KM, MHEV, Full Hybrid) – dostępny w Vitara Hybrid, S-Cross Hybrid.
- 1.5 VVT (105 KM, wolnossący) – stosowany w Jimny, oferujący prostą konstrukcję i dużą trwałość.
Silniki wysokoprężne (DDiS – wycofane)
Suzuki przez pewien czas oferowało silniki diesla (pochodzące od Fiata), ale obecnie są one wycofane:
- 1.3 DDiS (90 KM) – stosowany w Swift, SX4 (do 2018 r.).
- 1.6 DDiS (120 KM) – dostępny w Vitara, S-Cross (do 2018 r.).
Silniki hybrydowe (MHEV, HEV, PHEV – Suzuki Hybrid)
Suzuki od lat rozwija hybrydy, oferując zarówno układy mild hybrid (MHEV), jak i pełne hybrydy (HEV):
- 1.2 DualJet MHEV (83 KM) – miękka hybryda stosowana w Swift i Ignis.
- 1.4 BoosterJet MHEV (129 KM) – dostępny w Vitara, S-Cross.
- 1.5 DualJet HEV (102 KM, pełna hybryda) – stosowany w Vitara Hybrid, S-Cross Hybrid.
Silniki elektryczne (EV – planowane modele)
Suzuki zapowiedziało wprowadzenie w pełni elektrycznych modeli do 2025 roku.
Dostępne typy nadwozia w Suzuki:
✔ Miejskie hatchbacki – Suzuki Swift, Ignis, Baleno
✔ Kompaktowe crossovery/SUV-y – Suzuki Vitara, Suzuki S-Cross
✔ Terenówki 4x4 – Suzuki Jimny (klasyczny terenowy model)
✔ Hybrydy MHEV/HEV – Vitara Hybrid, S-Cross Hybrid
✔ Elektryczne (zapowiedziane) – nowe modele EV od 2025 r.
Ciekawostka: Suzuki Jimny to jedna z najmniejszych, ale najbardziej zdolnych terenówek, uznawana za „miniaturową G-Klasę”. Suzuki Swift Sport z 1.4 BoosterJet to jeden z najlżejszych hot hatchy na rynku, oferujący świetne prowadzenie przy niskiej masie.
Dlaczego warto kupić Suzuki?
🔹 Doskonała niezawodność – japońska precyzja i trwałość mechaniki.
🔹 Ekonomiczne silniki – niskie zużycie paliwa i tanie części zamienne.
🔹 Świetne prowadzenie – lekkie, zwrotne auta idealne do miasta i na trasę.
🔹 Napęd 4x4 AllGrip – dostępny w wielu modelach, idealny na trudne warunki.
🔹 Szeroka oferta hybryd – obniżone spalanie i niższa emisja CO₂.
📌 Sprawdź oferty Suzuki na Samochody.pl i znajdź model dopasowany do Twoich potrzeb!