10 porad jak fotografować samochód do sprzedaży

10 porad jak fotografować samochód do sprzedaży

Komfort, wygoda, bezpieczeństwo i ogromny wybór, który daje szanse porównania cen czy wyposażenia. To są czynniki, które powodują, że coraz więcej osób poszukuje samochodu w pierwszej kolejności na portalach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi – na przykład na Samochody.pl. Co zatem zrobić, żeby wśród setek tysięcy ogłoszeń wyróżnić swój samochód, tak, aby to właśnie on rzucił się w oczy potencjalnemu klientowi? 

Ze względu na obecną sytuację bardzo popularne stały się video prezentacje pojazdów. Wielu sprzedawców, mimo braku wcześniejszego doświadczenia, świetnie zaprezentowało swoją ofertę. To bardzo dobry krok do zwiększenia zainteresowania produktem… Ale nie jedyny. Jak wiadomo, większość z nas jest wzrokowcami i to pierwszy rzut oka decyduje o tym, czy z listy dostępnych modeli wybierzemy ten, lub inny samochód. Bezsprzecznie znaczna część decyzji o otwarciu ogłoszenia jest podejmowana na podstawie zdjęcia. Jak zatem zrobić dobre zdjęcia, które zachęcą potencjalnych klientów? Oto kilka prostych porad.

1. Przede wszystkim zadbaj, żeby samochód był czysty zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Nie zapominaj o szybach i lusterkach. 

2. Zrób zdjęcie z każdej strony z takiej odległości, żeby samochód zajmował przynajmniej 70% kardu. 

3. Efektownie wyglądają zdjęcia robione z niższej perspektywy, możesz lekko przykucnąć podczas fotografowania samochodu.

4. Jeśli auto ma ciekawe detale, to również je sfotografuj, tym razem z bliska. 

5. Zrób zdjęcia wnętrza – jeśli chodzi o przód to usiądź na tylnych siedzeniach i z góry staraj się złapać całą deskę rozdzielczą. Zrób dokładne zdjęcia kierownicy, licznika, drążka zmiany biegów. 

6. Nie ukrywaj wad czy rys. Nikt nie lubi nieprzyjemnego rozczarowania.

7. W nowszych autach możesz zapalić efektowne światła do zdjęć. Włącz światła postojowe – nie zepsują zdjęcia.

8. Wybierz dobre miejsce do fotografowania, pamiętaj, że tło nie powinno odwracać uwagi od samochodu – pusty parking przed centrum handlowym jest najbardziej uniwersalnym miejscem, jeśli chcesz uzyskać więcej to możesz wybrać parking leśny, lub w mieście przy efektownym budynku. Zawsze możesz poszukać inspiracji w innych ogłoszeniach.

9. Jeśli obrabiasz dodatkowo zdjęcia w programie to pamiętaj, żeby lakier zachował oryginalny kolor.

10. Przy okazji możesz nagrać prezentację auta w formie filmiku. 

Zarówno zdjęcia jak i prezentację możesz zrobić smartfonem. Ważne, żeby przyciągały wzrok, a potencjalny klient zatrzymał się właśnie przy Twoim ogłoszeniu. Teraz, przy nieco mniejszej ilości zainteresowanych na placu, masz czas, żeby porządnie przygotować swoją ofertę i wystawić ogłoszenia. Zadbaj zarówno o formę wizualną jak i o opis, który dopełni całości profesjonalnie przygotowanej oferty. Poświęć chwilę i przejrzyj inne ogłoszenia, zwróć uwagę na to, co Ci się w nich podoba, a które mogą nie przemówić do klienta.