Nowa Dacia Duster

Nowa Dacia Duster z bogatym wyposażeniem i z LPG

Dacia Duster to kompaktowy SUV, z europejscy kierowcy są dość dobrze zaznajomieni. Ten model to jeden z największych sprzedażowych sukcesów rumuńskiej marki. Z tego powodu Dacia stara się regularnie go odświeżać, by dalej trafiać to setek tysięcy klientów w całej Europie. Najnowsza odsłona to jedna z ostatnich przed oficjalną premierą trzeciej generacji tego modelu.

Dacia Duster Extreme — pożegnanie z drugą generacją modelu

Zaktualizowana na rok 2023 Dacia Duster jest najprawdopodobniej ostatnią wersją drugiej generacji tego kompaktowego SUVa. Premiera trzeciej odsłony zbliża się wielkimi krokami i w sieci można znaleźć coraz więcej zdjęć szpiegowskich zamaskowanych prototypów. Dacia szykuje się już do oficjalnej premiery, a także rozpoczęcia produkcji na wysokich obrotach. Wedle informacji trwają już ostatnie przygotowania i rumuńska marka walczy o zapewnienie zapasu części i podzespołów, które pozwolą na zaspokojenie dużego popytu na Dacię Duster.

Druga generacja Dacii Duster jest już też dość wysłużonym autem. Jej premiera miała miejsce jeszcze w 2017 roku i mimo tego, że model przeszedł przez wiele zmian, to po prostu widać. W trakcie sześciu lat na rynku Dacia Duster została wybrana przez wielu kierowców. Przez większość czasu w sprzedaży, miesięczna liczba rejestracji nie spadła poniżej 10 tysięcy, a rekordowy wynik to ponad 23 tysiące sprzedanych aut na terenie Europy. Szczególnie udany był rok 2019, w trakcie którego Dacii udało się dostarczyć 220 tysięcy egzemplarzy do swoich klientów.

 

Dacia Duster — instalacja gazowa w 2023 roku ma sens?

Jedna z dostępnych wersji silnikowych to Dacia Duster ECO-G 100. Jest to dość popularna w autach Dacii jednostka, którą fabrycznie wyposaża się dodatkowo w instalację gazową. Czy jednak ma to sens w 2023 roku? Jak najbardziej. Ceny paliw obecnie maleją, lecz wciąż różnica na korzyść LPG jest dość znacząca. Przez to jazda na gazie jest po prostu dużo tańsza od korzystania z benzyny.

Po silniku montowanym w Dacii Duster nie można jednak zbyt wiele oczekiwać. Czas potrzebny na rozpędzenie się do 100 km/g to około 14 sekund, jednostka korzysta z mechanicznej skrzyni, a kultura pracy również nie stoi na wysokim poziomie. 3-cylindrowy silnik pracuje dość głośno, lekko wibruje na niskich obrotach, a moc nie należy do najwyższych. Mimo tego jest to silnik w zupełności wystarczający do codziennej jazdy za niewielkie pieniądze. Należy jednak pochwalić Dacię i Renault za jedną rzecz. Tym markom udało się do perfekcji dopracować instalację gazową w tej jednostce, dzięki czemu korzystając z niej, jest mocniejsza niż na benzynie. Z LPG świetnie współpracuje też komputer pokładowy, który potrafi osobno pokazywać zużycie i poziom benzyny oraz gazu w baku.

 

Nowoczesne wyposażenie i wygląd — Dacia Duster Extreme

Dacię trzeba również pochwalić za świetne odświeżenie dość wysłużonego modelu, który nigdy nie miał imponować wyglądem i wyposażeniem. Wszystkie reflektory są w pełni LEDowe, to samo tylne lampy. Auto dysponuje także terenowymi wstawkami, takimi jak plastikowe elementy na zderzakach i nie tylko. Wzrok przykuwają również czarne, 17-calowe felgi.

Ponadto Dacia Duster zapewnia system 4 kamer, które pomagają w parkowaniu, nowoczesny system multimedialny, czy gniazda USB-C z tyłu. Dostępny jest także system monitorowania martwego pola, kontroli ciśnienia w oponach. Można też liczyć na przyciemniane tylne szyby oraz automatyczną klimatyzację. Jak na Dacię jest to naprawdę solidne wyposażenie, szczególnie biorąc pod uwagę cenę.

Kwota, którą należy zapłacić za Dacię Duster Extreme to zdecydowanie jej największa zaleta. Ten kompaktowy SUV, który poradzi sobie nawet z niektórymi wyzwaniami terenowymi, kosztuje co najmniej 97 400 złotych. W 2023 roku takie auto za mniej niż 100 tysięcy złotych to naprawdę świetny wynik. Przez to Dacia Duster Extreme to świetna propozycja dla osób mieszkających na przykład pod miastem. W takich warunkach sprawdzi się wręcz świetnie.