Alfa Romeo Giulietta - wzbudzająca emocje
Alfa Romeo Giulietta produkowana była z przerwami w latach 1954-195, 1977-1985 oraz od roku 2010 do roku 2020. Giulietta to model wzbudzający zawsze emocje. Jako pierwsza do produkcji trafiła wersja coupe popularnie nazywana Sprint. Produkowane były sedany i kabriolet. Giulietta coupe dobrze sprawowała się w wyścigach i rajdach rozgrywanych w latach sześćdziesiątych.
W listopadzie 1977 roku pojawiła się ponownie i bazowała na podwoziu Alfetty. Przeprowadzono dwa faceliftingi w 1981 i w 1983. Tuż po wprowadzeniu do produkcji dostępne były dwa silniki 95 KM i 109 KM. Od 1979 roku dostępny był silnik o mocy 122 KM i wprowadzono też wersję Super z silnikiem o pojemności 2,0l i mocy 130 KM. Podczas targów motoryzacyjnych w 1982 r. pokazano odmianę o mocy 175 KM oraz Giulietta Turbodelta o mocy 170 KM. Powstało 360 egzemplarzy wersji Turbo, wszystkie otrzymały czarne nadwozie i czerwoną skórzaną tapicerkę. W 1982 roku model Giulietta w wersji turbodiesel pobił na torze Nardò rekord średniej prędkości na dystansie 5, 10, 25 i 50 tys. kilometrów. Produkcję modelu zakończono w 1985 produkująć ok. 380 tyś. egzemplarzy. Następcą Giulietty została Alfa Romeo 75.
Produkowana od 2010 roku Alfa Romeo Giulietta miała cechować się nieprzeciętnym wyglądem i praktycznością. Została zbudowana na zupełnie nowej płycie podłogowej. Dynamiczne pięciodrzwiowe nadwozie z muskularnymi liniami, szeroko rozstawionymi przednimi lampami LED i wkomponowanymi w nadwozie tylnymi klamkami. Samochód dostępny jest w dwóch wersjach: Progression i Distinctive oraz w dwóch pakietach: Premium i Sport. Podstawowa wersja ma elektryczną blokadę dyferencjału, 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy oraz system gaszenia silnika start/stop. W ofercie znajdują się silniki benzynowe o mocy 120 KM i 170 KM i obecny w sportowej wersji 235 KM. Diesle to 105 KM i 170 KM. Wszystkie współpracują z manualną 6 biegową skrzynią biegów, a najmocniejszy diesel z automatyczną dwusprzęgłową.