Nowa Alfa Romeo Tonale 2022
Alfa Romeo Tonale poznaliśmy jako koncepcyjny samochód wiosną 2019 roku. To kompaktowy SUV segmentu C z napędem na obie osie i napędzany hybrydą plug-in dokładnie taką jaka jest w Jeppie Renegade. Czyli benzynowy silnik z przodu, a elektryczny z tyłu. Z opisywanych nowości, jakie mają być użyte w wersji produkcyjnej mówiono o możliwości dostosowania przepustnicy do aktualnych preferencji kierowcy za pomocą jednego przycisku z ekranu. Mija już 2,5 roku, a my wiemy już sporo więcej odnośnie nowego modelu Alfa Romeo.
Co nowego we wnętrzu?
Jeżeli wierzyć przeniesieniu koncepcji sprzed ponad 2 lat i renderom obecnym w katalogach i na stronie producenta to we wnętrzu znajdziemy grę podświetlanych, półprzezroczystych paneli, a deska rozdzielcza będzie podobna do obecnych modeli Alfy Romeo.
Znajdziemy tu prawdopodobnie 12 lub 13” ekran służący wyświetlaniu wskaźników, trójramienną kierownicę. Za obsługę systemów rozrywkowych i informacyjnych posłuży prawdopodobnie 10” ekran z obsługą znanych już Alfist i Paddocków (fani marki wiedzą o co chodzi). Standardowo zapewne będzie też Apple CarPaly i Android Auto, a w droższej wersji jeden z systemów audio, zapewne znanej marki.
Zobacz także: Alfa Romeo Stelvio - jaki silnik będzie najlepszy dla ekonomicznego kierowcy?
Silniki, osiągi Alfa Romeo Tonale
Mimo faktu, że mamy już praktycznie koniec roku 2021 to nadal nie wiemy w 100% czego można się spodziewać wraz z nowym dzieckiem Alfy. Wiemy jedynie, że oparta jest ona o platformę z napędem na przednią oś z opcją podłączenia napędu tylnego, co zgadzało by się z koncepcją z roku 2019, czyli napędem AWD. Wiadomo, że na przedzie znajdzie się czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, a tył wypełni elektryczny. Ale co do mocy, a nawet baterii nie wiadomo nic, oprócz zapewnień, że kierowca będzie miał sportowe osiągi do wykorzystania.
Nowa Alfa Romeo Tonale ile będzie kosztowała?
Ceny jeszcze nie znamy, ale patrząc na inne modele Alfy i porównując wyposażenie możemy przypuszczać, że nowy Tonale będzie droższy niż Stelvio.