Audi A1 - miejskie auto
Najnowsze Audi A1 z pewnością wnosi wiele do gry z perspektywy wizualnej, a dzięki szerokiej osłonie chłodnicy podobnej do tej z supersamochodu R8 luksusowe supermini wygląda wyraźnie sportowo. Jednak chociaż Audi A1 prowadzi się bardzo sprawnie nie ma niestety sportowych zacięć jak jego rywal MINI. Jest raczej takim wyciszonym, dostojnym Mercedesem C klasy.
Wystrój wnętrza wygląda bardzo elegancko. Ale bliższe przyjrzenie się materiałom ujawnia jednak bardzo tanie wręcz podobne materiały jak w najtańszym VW Polo. Wybór silników jest też ograniczony, jednak osiągi są zadowalające. Druga generacja Audi A1 jest teraz dostępna tylko w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, nazywanego przez Audi Sportbackiem, podczas gdy wyższy model Citycarver w stylistyce SUV-a nie jest już dostępny. Swoją drogą ciekawe posunięcie producenta.
Linia Audi A1 rozpoczyna się od A1 Technik, który jest wyposażony w 15" felgi aluminiowe, reflektory i tylne lampy LED oraz kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 8,8". Następnie mamy A1 Sport, który oferuje większe 16" aluminiowe felgi, przednie sportowe fotele oraz tylne czujniki parkowania i tempomat. Audi A1 S Line to 17-calowe 5-ramienne felgi aluminiowe oraz obniżone i sztywniejsze zawieszenie. Dodatkowo pakiet stylizacji zewnętrznej. Black Edition Audi A1 oferuje 18-calowe felgi aluminiowe i czarne wykończenie zewnętrzne, w tym kontrastowy dach, a pozostałe elementy jak w S Line. Najwyższej klasy modele Vorsprung oferują 18-calowe felgi, czarny pakiet stylizacyjny, sportowe fotele z tapicerką z alcantary/skóry, system Navigation Plus i konfigurację Audi Virtual Cockpit.
Z silników mamy 1,0-litrową, trzycylindrową jednostkę o mocy 94 KM dostępną z 5-biegową manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią biegów S tronic. Następnie jest 108-konny silnik, oferowany z 6-biegową manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią biegów S tronic. Trzeci silnik to 1,5-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 148 KM połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Wersja S Line Competition wykorzystuje 2,0-litrowy silnik o mocy 204 KM.