Audi RS 3 - 400 koni pod maską

Audi RS 3 - 400 koni pod maską

Audi RS 3 

Nowe Audi RS 3 zadebiutowało już oficjalnie i choć z przodu nie różni się specjalnie od hatchbacka to w wersji RS 3 wygląda po prostu bardzo dobrze. I nie, nie ma tu kolejnej premiery hybrydy, czy elektryka. Audi RS 3 ma silnik spalinowy i to 5 cylindrowy o pojemności 2,5l. W porównaniu z modelem Audi S3, RS ma większe wloty powietrza w przednim zderzaku, grill ma czarne obramowanie, a tylny zderzak otrzymał dwie owalne końcówki wydechu.

Osiągi to 3,8s do stu uzyskana z mocy 400 KM dzięki dwusprzęgłowej przekładni siedmiobiegowej. Co prawda prędkość jest ograniczona do 250 km/h, lecz można ją opcjonalnie podnieść do 280 km/h, a nawet w najbogatszej wersji do 290 km/h. Za podstawową wersję RS 3 Sportback trzeba zapłacić 60 000 euro.

Ciekawostką są animowane reflektory LED wskazujące literki R oraz S i cyfrę 3 z flagą. RS 3 standardowo wyposażone jest w 19" felgi, progresywny układ kierowniczy i sportowe zawieszenie. Jest ono obniżone o 25 mm w porównaniu z cywilnym Audi A3. W opcji dostępne jest adaptacyjne zawieszenie z regulowaną sztywnością.

Wnętrze to czerń z przeszyciami oraz wstawki na desce rozdzielczej i oparciach przednich siedzeń. Sportowego charakteru dają kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami.

Nowe Audi RS 3 wyposażone jest w system pozwalający na niemal natychmiastowy, związany z daną sytuacją na drodze rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi. To pozwala i tu ciekawostka, kolejna uruchomić tryb driftu. W Audi RS3 zrezygnowano z mechanizmu różnicowego tylnej osi i sięgnięto po elektronicznie sterowane sprzęgło to pozwala i tu ciekawostka: uruchomić tryb driftu.

Samochody Audi przy premierach są oblegane z powodu nowinek, dlatego dziwi tu silnik benzynowy, bez podążania w stronę oszczędzania paliw. Jednak szybko o tym zapomina się gdy widać osiągi, kolor lakieru i gdy odczuwa się doskonałe prowadzenie tego sportowego, a jednak reklamowanego jako wszechstronny pojazdu.