BMW seria 8 – na jaki silnik się zdecydować?
BMW seria 8 to projekt niemieckiego producenta, którego głównym założeniem było unowocześnienie luksusowych limuzyn z serii szóstej i nadanie im o wiele bardziej sportowego charakteru. W tym celu przemodelowano w znacznym stopniu sylwetkę auta. Zwiększyła się jego szerokość, natomiast model tej jest znacznie niższy i krótszy od poprzednika. Powstały dwie jego generacje. Oferowany jest w kilku wersjach – z dwoma silnikami sześciocylindrowymi i jednym 8-cylindrowym.
Silniki sześciocylindrowe
Sześciocylindrowe silniki o pojemności trzech litrów to raczej budżetowa opcja dla aut o wybitnie sportowym charakterze. Jedynym plusem jest tu fakt, że BMW zdecydowało się na użycie w tym samochodzie najbardziej sprawdzonych, bezawaryjnych i polecanych przez kierowców modeli silników. Pierwszym z nich jest doskonale znany B57 o mocy 264 KM. Silnik ten wyposażony został w dwie turbosprężarki i w dalszym ciągu uważany jest za jedną z nowocześniejszych i z całą pewnością bardziej udanych konstrukcji w swojej klasie. Niewątpliwe zalety tego modelu z całą pewnością świetnie sprawdziłyby się w mniejszych autach osobowych, które dzięki temu mogłyby nawet nabrać nieco sportowego pazura. W tym przypadku taki silnik to jednak zdecydowanie za mało.
Model B58C to silnik nieco lżejszy o poprzedniego, którego konstrukcja została wyraźnie unowocześniona. Idzie to też w parze z odrobinę mniejszą mocą - 230 KM. Mimo bardzo dobrych recenzji i licznych nagród silnik ten polecany jest przede wszystkim do aut o nieco innym charakterze, a w przypadku BMW z serii ósmej wydaje się być średnim pomysłem.
Model M850iX BMW
Jedynym oferowanym w tym modelu silnikiem, który faktycznie pasuje do jego charakteru, jest model N63. Ta 4,5-litrowa konstrukcja oferuje moc 407 KM, co znacznie przybliża możliwości samochodu do aut faktycznie sportowych. Silnik charakteryzuje się wyjątkowo niską wagą i kompaktową budową, co uzyskano w ten sposób, że sprężarki układu Twin Turbo zlokalizowane zostały centralnie – pomiędzy głowicami. Silnik zbudowany został w układzie V i wyposażono go w bezpośredni wtrysk paliwa. Na pewno jest to jedna z bardziej udanych konstrukcji BMW pod względem parametrów, mocy i zastosowanych rozwiązań technicznych. Silnik pojawił się w kilku modelach aut sportowych i luksusowych. Z drugiej jednak strony nie można oprzeć się wrażeniu, że pomysł stworzenia auta luksusowego o wybitnie sportowym charakterze nie została tu do końca zrealizowana. Samochód ten aż prosi się o naprawdę mocny silnik, którego jednak projektanci BMW mu poskąpili.
Zobacz również: BMW seria 8 - mieszanka stylu, luksusu i sportu