Czy ogłoszenie w Internecie jest anonimowe?
Ogłoszenia motoryzacyjne praktycznie w całości przeniosły się z prasy, słupów i samochodów zaparkowanych przy ulicy do internetu. Zmiana ta przebiegała wraz z rozwojem internetu mniej więcej od momentu wejścia do Unii Europejskiej i dziś portale z ogłoszeniami motoryzacyjnymi to najpopularniejsze miejsce poszukiwania samochodu. Internet daje poczucie anonimowości, lecz może ono być złudne. Czy wystawiając samochód na sprzedaż w internecie jesteśmy anonimowi?
Rozwój internetowych ogłoszeń
Sprzedaż samochodów przez osoby niezwiązane z certyfikowanymi dealerami stanowi znaczną większość rynku motoryzacyjnego w Polsce od momentu wejścia naszego kraju do Unii Europejskiej. Otworzenie granic z zachodem umożliwiło wtedy znacznie łatwiejsze przemieszczanie się po Starym Kontynencie. Z tego powodu Polacy każdego roku zaczęli sprowadzać ogromne ilości używanych samochodów, które były po prostu tańsze i często pochodzące z wyższej klasy niż oferowane w tej samej cenie nowe auta sprzedawane w salonach.
Sprowadzane w ogromnych ilościach auta trzeba było jednak gdzieś sprzedawać. Giełdy samochodowe zaczynały wtedy powoli wymierać i do dziś ich status spadł do praktycznie zera, gdyż mało kto na nie uczęszcza i poszukuje tam samochodu. Prasa również mimo, że zawsze była skutecznym sposobem na marketing, to nie pozwalała na dotarcie do ogromnej ilości potencjalnych kupców. Rozwiązaniem okazały się technologiczne nowości, czyli internet.
Internet w 2004 roku był w Polsce nowością i znaczna większość Polaków nigdy z niego nie korzystała. Sytuacja ta jednak była niesamowicie rozwojowa i dziś mało kto nie był choć raz w internecie. Dlatego w 2004 roku powstały pierwsze portale oferujące ogłoszenia motoryzacyjne. Nowa platforma okazała się idealnym miejscem do reklamowania swoich ogłoszeń. Żadne medium nie zapewni takiego zasięgu jak internet o czym przekonały się osoby sprzedające samochód. Wystawione na sprzedaż auto w internecie może być zobaczone przez miliony osób z Polski, a nawet z całego świata. Dlatego portale z ogłoszeniami motoryzacyjnymi przejęły rynek szturmem i dziś są najpopularniejszym sposobem na poszukiwanie samochodu.
Anonimowość ogłoszeń motoryzacyjnych
Wraz z rozwojem internetu pojawiło się przeświadczenie o anonimowości. Owszem występuje ona gdyż nikt nie przejdzie przez ekran komputera i zobaczy jak wyglądamy oraz co robimy, lecz w rzeczywistości nie znajduje się ona na najwyższym poziomie. W każdej chwili można nas odnaleźć po adresie IP. Ponadto w takiej dziedzinie jak ogłoszenia motoryzacyjne na anonimowość nie ma miejsca. Co prawda nie podajemy w ogłoszeniu swoich danych osobowych takich jak nazwisko, ale wciąż bez pozostawienia sposobu kontaktu się nie obędzie.
Ogłoszenia motoryzacyjne umieszczone w internecie wręcz wymagają dodania sposobu kontaktu ze sprzedającym. Dlatego bez podania numeru telefonu czy adresu e-mail się nie obędzie. Ponadto często dostępna jest także lokalizacja, z której wystawiamy ogłoszenie. Ogłoszenia motoryzacyjne anonimowe więc nie są, ale wciąż nie wymagają podania najbardziej newralgicznych danych. Najczęściej wystarczy samo imię i numer telefonu.
Możesz doczytać więcej tutaj: Jak dodać ogłoszenie w Internecie żeby było wiarygodne?