Jak dodać ogłoszenie w Internecie żeby było wiarygodne?
Ogłoszeń motoryzacyjnych w Internecie są setki. Setki tysięcy, więc konkurencja jest niesamowicie duża. Wielu potencjalnych kupców traci zainteresowanie danym ogłoszeniem już na samym początku jego przeglądania, gdyż twierdzi, że nie jest wystarczająco wiarygodne. Właśnie wiarygodność sprzedawcy jest jednym z najważniejszych czynników przy zdecydowaniu się na zakup danego samochodu. Jak sprawić, by ogłoszenie w Internecie było wiarygodne?
Ogłoszenia motoryzacyjne – o perełki niełatwo
Każdy kto kiedykolwiek poszukiwał samochodu wie, że często na auto patrzył przez pryzmat tego, jak zostało przygotowane ogłoszenie o jego sprzedaży. Te potrafią być niesamowicie różne i znajdziemy zarówno niedbałe, krótkie opisy, śmieszne i humorystyczne zdania, które mają nas skłonić do większego zainteresowania, jak i prawdziwe wypracowania na temat danego pojazdu. Ponadto sprzedawcy różnią się ilością zaznaczonych opcji wyposażenia oraz sposobem wykonania oraz ilością zdjęć.
Jak zrobić dobre ogłoszenie motoryzacyjne?
Żeby zwiększyć szansę na sprzedaż samochodu warto przygotować dobre ogłoszenie. Podstawa to dobre zdjęcia, które przyciągną wzrok potencjalnego kupca i zaciekawią go. Ważne jest by samochód był na nich ukazany z każdej ze stron w dobrym świetle. Jeśli w ten sposób pokażemy jakiekolwiek niedoskonałości lakiernicze czy blacharskie nie należy ich usuwać, gdyż od początku pokazując wady auta zyskamy na wiarygodności. Ukrywanie takich elementów nie ma żadnego sensu, gdyż gdy potencjalny kupiec przyjedzie obejrzeć auto i zobaczy uszkodzony lakier to stawia go to w lepszej pozycji do negocjacji, niż gdy jest to jasno ukazane w ogłoszeniu.
Kolejna ważna rzecz, którą ogłoszenia motoryzacyjne powinny zawierać za każdym razem to zestaw dobrych informacji. Nie powinniśmy pomijać danych technicznych, więc podstawa to naturalnie przebieg, rocznik samochodu, nr VIN oraz oczywiście marka, model, pojemność oraz moc silnika. Mile widziane są również informacje o rodzaju przekładni czy też wpisanie, który dokładnie silnik znajduje się pod maską, gdyż często producenci korzystają z wielu jednostek o tej samej pojemności i mocy.
Gdy uda nam się zaciekawić potencjalnego kupca ogłoszeniem to ważne jest by zaspokoić jego potrzeby poprzez dobrze przygotowany opis. Powinien on zawierać najważniejsze informacje o samochodzie i nie może być zbyt krótki, ani zbyt długi. Gdy ktoś zobaczy, że auto ma opis, który brzmi na przykład: "odpala, jeździ, skręca, hamuje, stan jak na zdjęciach" to może się zniechęcić, gdyż nie daje to żadnej informacji na temat stanu samochodu.
W opisie warto zawrzeć informacje na temat wersji wyposażenia, które dodatkowo można opisać poprzez specjalny formularz przygotowany przez strony z ogłoszeniami. Tam poprzez zaznaczanie pól z wyposażeniem możemy pokazać, co zawiera nasz samochód Warto napisać czy auto pochodzi z Polski, czy z zagranicy, jeśli jest importowane to jaka była data pierwszej rejestracji oraz cenna jest wiedza na temat ważności przeglądu oraz ubezpieczenia OC. Auta z długo ważnym przeglądem i ubezpieczeniem osiągają lepsze ceny i są chętniej kupowane.
Więcej możesz doczytać tutaj: Czy ogłoszenie w Internecie jest anonimowe?