Ford Puma Gen‑E

Ford Puma Gen‑E – elektryczny crossover z ogromnym bagażnikiem

Ford Puma w wersji spalinowej od samego początku cieszyła się dużą popularnością – głównie dzięki zgrabnym wymiarom, ciekawemu designowi i rozsądnej cenie. Teraz przyszła pora na wersję w pełni elektryczną – Ford Puma Gen‑E. Auto, które poza bezemisyjnym napędem, zaskakuje jeszcze jednym atutem: ogromną przestrzenią bagażową. To elektryk, który nie wymaga kompromisów w codziennym użytkowaniu.

Elektryk do miasta i na weekend

Puma Gen‑E wygląda niemal identycznie jak klasyczna wersja spalinowa – to nadal ten sam kompaktowy crossover, idealny do jazdy po mieście. Jednak pod nadwoziem zaszły duże zmiany. Puma Gen‑E oparta została na tej samej platformie co spalinowa odmiana, ale zyskała zupełnie nowy zespół napędowy.

Pod maską znajdziemy silnik elektryczny o mocy 136 KM, zasilany baterią o pojemności 46 kWh. Według danych producenta, zasięg wynosi do 376 km w cyklu WLTP, a dzięki szybkiemu ładowaniu z mocą do 100 kW, ładowanie od 10 do 80 procent zajmuje jedynie około 23 minuty. To wystarczające parametry, by używać auta na co dzień – zarówno do dojazdów do pracy, jak i weekendowych wypadów poza miasto.

Forda Puma Gen‑E

Praktyczność przede wszystkim

Największym zaskoczeniem jest jednak przestrzeń ładunkowa. Puma Gen‑E oferuje łącznie aż 566 litrów pojemności bagażowej. I to bez składania tylnych siedzeń. Jak to możliwe?

Ford sprytnie wykorzystał każdy centymetr dostępnej przestrzeni. W aucie znajdziemy:

Standardowy bagażnik tylny – o pojemności 523 litrów. To naprawdę dużo jak na auto tej klasy i porównywalne z większymi SUV‑ami.

  • GigaBox – czyli ukryty schowek pod podłogą bagażnika. Ma około 145 litrów i idealnie nadaje się na buty, torby treningowe czy zakupy. Pokrywa GigaBoxa podnosi się do góry, co ułatwia dostęp.
  • Frunk – czyli niewielki bagażnik z przodu auta, pod maską, o pojemności 43 litrów. Sprawdzi się do przechowywania kabli do ładowania lub drobnych rzeczy.

Całość jest dobrze przemyślana – próg załadunku jest niski, a otwór bagażnika szeroki i regularny. Dzięki temu łatwo spakować większe torby lub walizki, co nie zawsze jest możliwe w kompaktowych elektrykach.

Komfort i technologia

Wnętrze Forda Puma Gen‑E to połączenie nowoczesnego designu i funkcjonalności. Na desce rozdzielczej znajdziemy dwa duże ekrany: cyfrowe zegary oraz centralny wyświetlacz z systemem multimedialnym SYNC 4. System wspiera Android Auto i Apple CarPlay, a całość działa szybko i intuicyjnie.

Do dyspozycji kierowcy są także liczne systemy wspomagające, takie jak:

  • kamera 360 stopni,
  • adaptacyjny tempomat,
  • asystent pasa ruchu,
  • system automatycznego parkowania.

Warto wspomnieć też o funkcji „one-pedal driving”, która pozwala sterować autem praktycznie tylko pedałem przyspieszenia – po jego puszczeniu auto samoczynnie zwalnia i odzyskuje energię. To bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie w mieście.

Forda Puma Gen‑E

Dla kogo jest Puma Gen‑E?

To auto idealne dla osób szukających pierwszego elektryka – nieco większego niż typowe miejskie samochody, ale nadal zgrabnego i łatwego do parkowania. Puma Gen‑E świetnie sprawdzi się jako auto rodzinne na co dzień, a jej ogromny bagażnik daje realne możliwości dalszych wyjazdów – nawet z dziećmi i kompletem bagaży.

Z jednej strony mamy nowoczesny wygląd, dobre osiągi i pełen pakiet technologii, a z drugiej – praktyczność, jakiej oczekuje się od crossovera. Ford Puma Gen‑E może być jednym z ciekawszych wyborów w segmencie miejskich elektryków.