Hyundai Ioniq 9 – elektryczny kolos dla nowoczesnych rodzin
Segment dużych SUV-ów przechodzi rewolucję. Elektryfikacja objęła nawet najbardziej przestronne samochody rodzinne. Hyundai Ioniq 9 to najnowszy i największy model z serii Ioniq, który łączy ogromną przestrzeń, luksusowy komfort i imponujące osiągi. Czy to nowy lider segmentu 6- i 7-miejscowych elektryków?
Design: minimalizm, który robi wrażenie
Ioniq 9 mierzy ponad 5 metrów długości i już samą sylwetką wzbudza respekt. Jego stylistyka bazuje na motywach „Parametric Pixel” – z przodu dominuje pas świetlny LED i pikselowe reflektory, a boki są gładkie i aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza Cx = 0,29). Duże koła (do 22 cali) i muskularne nadkola dodają mu masywności.

Wnętrze – jak salon na kołach
Dwie konfiguracje siedzeń:
- 2+2+2 – indywidualne, obracane fotele kapitańskie w drugim rzędzie
- 2+3+2 – klasyczna kanapa dla bardziej praktycznych użytkowników
Kabina oferuje ogromną przestrzeń we wszystkich trzech rzędach. Fotele mają funkcję „zero gravity” z podnóżkiem, klimatyzację 3-strefową i system masażu. Ambientowe oświetlenie i panoramiczny dach dopełniają wrażenia luksusu.

Napęd i osiągi – wydajność na każdą trasę
Ioniq 9 wykorzystuje nową baterię o pojemności 110,3 kWh i platformę E-GMP 2.0. Dostępne warianty:
Wersja napędu | Moc | Zasięg (WLTP) | 0–100 km/h |
---|---|---|---|
RWD | 218 KM | do 620 km | 9,4 s |
AWD | 313 KM | do 606 km | 6,7 s |
AWD Performance | 435 KM | do 600 km | 5,2 s |
Dzięki instalacji 800V auto można ładować z mocą do 350 kW – 10–80% w 24 minuty.

Technologie na pokładzie
- Ekran panoramiczny z systemem Google Automotive
- Asystent głosowy Hyundai AI oparty na ChatGPT
- Zdalne parkowanie RSPA 2
- Vehicle-to-Load (V2L) – zasilanie urządzeń (np. laptop, grill, rower elektryczny)
- Cyfrowe lusterka i cyfrowy kluczyk
Bezpieczeństwo i wsparcie kierowcy
W standardzie:
- aktywne systemy unikania kolizji,
- rozbudowany monitor martwego pola,
- asystent jazdy autostradowej z automatyczną zmianą pasa,
- kamera 360°, HUD i rozpoznawanie zmęczenia.

Praktyczność i przestrzeń bagażowa
- Bagażnik: 338–2494 litrów
- Przedni schowek (frunk): 42 litry
- Możliwość holowania: do 2,5 tony
- Funkcja memory seat i personalizacji profilu kierowcy

Główni konkurenci Ioniqa 9
Hyundai celuje w klasę dużych SUV-ów premium. Główna konkurencja:
- Kia EV9 – technicznie zbliżona, ale bardziej sportowa
- Tesla Model X – bardziej dynamiczna, ale znacznie droższa
- Volvo EX90 – skandynawska alternatywa, stonowana stylistycznie
- Mercedes EQS SUV – konkurent klasy premium, dwukrotnie droższy
- VW ID. Buzz LWB – alternatywa lifestyle’owa, bardziej „kamperowa”

Premiera i ceny
Polska premiera: lato 2025
Dostępność: w salonach za około 3 miesiące
Szacowane ceny:
- od ~310 000 zł za RWD
- do ~400 000 zł za topowe AWD z pełnym wyposażeniem
Szukasz elektrycznego SUV-a? Sprawdź aktualne ogłoszenia
Zobacz oferty Hyundai Ioniq na Samochody.pl
Hyundai Ioniq 9 to dowód na to, że elektryczna motoryzacja może być przestronna, komfortowa i naprawdę zaawansowana. Dla rodzin, które szukają alternatywy dla spalinowych SUV-ów klasy premium – to propozycja zdecydowanie warta uwagi.