Hyundai Tucson

Hyundai Tucson - jaki silnik wybrać?

Hyundai Tucson trzeciej generacji pojawił się ponownie na rynku w 2015 roku. Odbiorcy tego modelu z pewnością pamiętają oferowane auta w latach 2004-2010. Jednak to była pierwsza generacja. Gdzie zatem druga? Otóż nieoficjalnie drugą generację tego modelu stanowił Hyundai ix35. Dlatego też w tym przypadku często dochodzi do niemałego zamieszania w kwestii nazewnictwa.

Niemniej nowy Tucson to przede wszystkim elegancja, dbałość o najmniejsze detale w kwestii wyposażenia, ponadprzeciętna wygoda prowadzenia auta, ale przede wszystkim spora różnorodność w wyborze odpowiedniego silnika. Ponadto paleta silnikowa została precyzyjnie podzielna na bardziej oszczędne i dynamiczne odmiany. Po liftingu w 2018 roku włączono do sprzedaży także diesla 1.6 turbo o mocy 136 koni mechanicznych. Zatem decydując się na zakup modelu takiego jak Hyundai Tucson jaki silnik wybrać?

 

Hyundai Tucson – dane techniczne silników

 

Wprowadzenie Hyundaia Tucsona na polski rynek wywołało niemałe trzęsienie ziemi. Pierwsze z egzemplarzy wyprzedawały się w bardzo szybkim tempie. Jednym z elementów, który generował taką sprzedaż, były doskonałe rekomendacje silników. W wolnossącej odmianie silnik 1.6 litra  o mocy 132 koni mechanicznych był jednym z pierwszych dostępnych dla klientów. Charakteryzował się niskim spalaniem przy właściwej eksploatacji. Ponadto zamontowanie bezpośrednich wtrysków paliwa wcale nie wykluczało możliwości instalacji gazowej, ale z pewnością takie rozwiązanie nie było rekomendowane.

Warto zaznaczyć, że montowane do 2018 roku silniki diesla zostały przejęte bezpośrednio od Hyundaia ix35. Między innymi należał do nich 1.7 CRDI o dwóch wariantach mocy tak jak 116 oraz 141 koni mechanicznych. Drugą opcję stanowił 2.0 CRDi o mocy 136 i 185 koniach mechanicznych. We wszystkich wersjach obecny był nowoczesny osprzęt, a zamontowane tam rozrządy silników oparte zostały na żywotnym łańcuchu. Jedną z nowości w Hyundaiu Tusconie była dwusprzęgłowa skrzynia biegów łączona z wersjami 1.6l oraz 1.7 CRDi.

 

Hyundai Tucson – typowe usterki

Jeśli chodzi o najczęściej zgłaszane awarie, Hyundai Tucson nie ma ich zbyt wielu, a te, które się zdarzają, nie należą do najpoważniejszych. Nierzadko sączy się ze skrzyni olej, a pojazdy także potrafią mocno hałasować przy zmianie biegów. Innym newralgicznym punktem są amortyzatory, które mają problemy z wyciekami. Z kolei w przypadku silników dieslowych często dochodzi do sytuacji, iż zapycha się sitko przed filtrem paliwa. Pomimo tych usterek warto zaznaczyć, że Hyundai Tucson nadal cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród klientów.

 

Zobacz również: Wersje wyposażenia oraz ceny Hyundai Tucson