Jak przesyłać ogłoszenia sprzedaży aut na internetowy portal ogłoszeniowy?
Chyba każdy zauważa, iż ogromna część naszych żyć przenosi się lub już przeniosła się do Internetu. Sieć posiada naprawdę wiele atutów między innymi w kwestii transakcji kupna i sprzedaży. Jesteśmy w stanie przeglądać oferty z całego kraju, kontynentu czy nawet świata nie ruszając się sprzed komputera lub za pośrednictwem naszego telefonu. Nic więc dziwnego, że portale ogłoszeniowe są obecnie aż tak popularne. Jak więc przesłać nasze ogłoszenie do sieci i jak zrobić to w odpowiedni sposób?
Dlaczego warto umieścić swoje ogłoszenie w Internecie?
Umieszczanie ogłoszeń w sieci niesie za sobą naprawdę wiele zalet dla sprzedającego. Jest to przede wszystkim niezwykle wygodny sposób na poinformowanie potencjalnych kupców, że posiadamy auto na sprzedaż. Pozwala to dotrzeć do o wiele szerszego grona odbiorców, dzięki czemu szanse na szybkie zamknięcie całej sprawy drastycznie rosną.
Dodatkowo jesteśmy w stanie niemal od razu podać klientowi na tacy wszystkie najważniejsze szczegóły dotyczące samochodu. Rocznik, pojemność silnika, wersja wyposażenia, przeprowadzone ostatnio wymiany oraz naprawy, stan ubezpieczenia OC i AC, a także dodatkowe udogodnienia. Nie zapominajmy również o cenie – ta podana w ogłoszeniu wcale nie musi być ostateczna. Końcowe negocjacje tak czy siak prowadzone będą twarzą w twarz.
Jakie możemy wyciągnąć z tego korzyści? Przede wszystkim jeżeli klient będzie w stanie mocno zapoznać się z naszym autem dzięki zdjęciom, filmom, dokładnemu opisowi technicznemu oraz liście udogodnień, istnieje większe prawdopodobieństwo, że jeżeli już przyjedzie, to odjedzie z nowym samochodem. Oszczędzamy dzięki temu czas i nerwy. To właśnie dlatego ogłoszenia motoryzacyjne w Internecie są tak często wybierane – są one po prostu niezwykle wygodne.
Jak przesłać ogłoszenie na portal?
Tworzenie własnego ogłoszenia na portalu do tego przeznaczonym jest aktualnie dziecinnie proste. Na każdej stronie znajdziemy duży przycisk z napisem w stylu „Dodaj ogłoszenie”. Po jego naciśnięciu zostaniemy przekierowani do specjalnego formularza, w którym musimy wypełnić wszystkie wymagane informacje o naszym aucie.
Na początek wybieramy oczywiście kategorię. Samochody osobowe, samochody dostawcze, części, motocykle czy ciągniki – możemy sprzedać tak naprawdę wszystko, co jest powiązane z motoryzacją. Następnie musimy zaznaczyć kilka podstawowych opcji. Czy auto jest nowe, a może używane? Czy jest sprawne i bezwypadkowe, czy jesteś jego pierwszym właścicielem i czy było serwisowane w ASO?
Następnie przechodzimy do sedna – wybieramy markę, konkretny model, generację (o ile samochód posiadał ich kilka), typ nadwozia oraz wersję wyposażenia. Pozwoli to na o wiele prostsze znalezienie twojego ogłoszenia w gąszczu innych ofert. Warto również podać numer VIN, ewentualnie również numer rejestracyjny oraz datę pierwszej rejestracji. Dzięki temu, potencjalny klient będzie mógł sprawdzić historię pojazdu. Podnosi to również zainteresowanie twoim autem – ogłoszenie wydaje się wtedy o wiele wiarygodniejsze.
Następnie możesz przejść do wypisania poszczególnych parametrów, zawartych w samochodzie udogodnień, przygotowania wyróżniającego się tytułu oraz opisu, wysłania zdjęć oraz filmów samochodu, a także przedstawienia ceny. Jeżeli masz pewność, że wszystko w twoim ogłoszeniu się zgadza, możesz kliknąć „Wyślij” i... to tyle! Po weryfikacji przez system, twoje ogłoszenie jest już w sieci i mogą je zobaczyć inni użytkownicy.
Więcej możesz przeczytać tutaj: Jak dodać film do ogłoszenia sprzedaży auta?