Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Kia Stinger
Kia Stinger jest zdecydowanie najciekawszym modelem w obecnej gamie, jak i całej historii marki z Korei Południowej. Jest to luksusowy 5-drzwiowy liftback inspirowany samochodami typu Gran Turismo, który oferuje osiągi i poziom wyposażenia rzadko spotykany w swej kategorii cenowej.
Kia Stinger – historia modelu
Kia Stinger to niezwykle młody model, który zadebiutował w 2017 roku. Jego głównym projektantem jest Peter Schreyer , dzięki czemu samochód wygląda nie tylko nowocześnie, ale przede wszystkim luksusowo. Stinger jest zaprojektowany z myślą o bardzo dobrych osiągach, a także sportowym wyglądzie i na przykład przedni zderzak ma otwory przeznaczone do chłodzenia hamulców firmy Brembo, czyli jednego z czołowych producentów wyczynowych hamulców na rynku. Kolejne akcenty to na przykład dyfuzor, czy poczwórnie zakończony układ wydechowy.
Nad jak najlepszym prowadzeniem pracował Albert Biermann mający na koncie udział przy modelach z kultowej linii M w BMW. Topową odmianą modelu jest Kia Stinger GT i na jego wyposażeniu znajduje się podgrzewana kierownica, dodatkowe wloty powietrza, podgrzewane fotele z przodu i opcjonalnie z tyłu, a także elektryczne otwieranie bagażnika, czy skórzana tapicerka. Do Stingera GT można zamówić także wydech od MG Motorsport, czy przeszklony dach. W 2020 miał miejsce facelifting, który zmienił reflektory, unowocześnił wnętrze poprzez dodanie dużego ekranu o przekątnej 10,25 cala, czy ambientowego oświetlenia.
Najciekawszą wersją jest Stinger GTS. Jest to limitowana do zaledwie 800 egzemplarzy odmiana modelu Stinger GT. W porównaniu do oryginału ma ona specjalny lakier, lżejsze elementy wykonane z tworzyw sztucznych, a także tryb drift. Prowadzenie i utrzymanie przyczepności wspomaga szpera, czyli rodzaj mechanizmu różnicowego ograniczający różnice prędkości kół, dzięki czemu przyspieszenie w zakrętach nie jest tak problematyczne.
Kia Stinger – dane techniczne i wymiary
Kia Stinger jest dość długim, bo mierzącym aż 4831 milimetrów autem. Szerokość wynosi 1869 mm, a wysokość sięga zaledwie 1400 milimetrów. Bagażnik może pomieścić 406 litrów, a masa własna znajduje się w zakresie 1638 w zależności od wybranego napędu i silnika.
Kia Stinger – gama silnikowa i napęd
Aktualnie w ofercie można znaleźć Stingera jedynie z najmocniejszym, benzynowym silnikiem 3.3 V6 Bi-Turbo o mocy 370 KM, który pozwala rozpędzić samochód do 100 km/h w mniej niż 5 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h, a moment obrotowy to 510 Nm. Sprzężony jest z 8-biegowym automatem, który jest jedyną dostępną skrzynią od powstania modelu. Moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła. Jeśli liczymy na słabszy silnik, czy napęd na tył jedyną możliwością są samochody używane.
Wcześniej w ofercie można było wybrać jednostkę 2.0 T-GDI o mocy 255 koni mechanicznych, która zapewniała przyspieszenie rzędu 6 sekund do setki. Dostępna jest zarówno z napędem na tył, jak i na obie osie. Szukając mniejszego spalania można także skupić się na znalezieniu Stingera z wysokoprężną jednostką 2.2 CRDi. Ma ona moc wynoszącą 200 koni, ale przyspieszenie do 100 km/h trwa aż 7,6 sekundy.
Kia Stinger – ceny nowych i używanych samochodów
Ceny używanych Stingerów przed liftingiem rozpoczynają się od około 130 tysięcy złotych. Egzemplarze z 3.3 V6 Bi-Turbo pod maską to już wydatek od 140 do 160 tysięcy. Modele poliftingowe są wciąż dość nowe i rzadko kiedy znajdują się na rynku używanym.
W sprzedaży w salonach są obecnie jedynie modele Stinger GT z 3.3 V6 pod maską sprzężonym z 8-biegową skrzynią automatyczną, a także napędem na cztery koła. Katalogowa cena takiego samochodu to prawie 240 tysięcy złotych. Dodatkowe pakiety potrafią zwiększyć cenę do ponad 250 tysięcy i zawierają one takie funkcje jak kamery 360 stopni, czujniki martwego pola i ruchu poprzecznego, czy też panoramiczny dach.
Dostępne są też pojedyncze sztuki z mniejszymi silnikami 2.0 T-GDI, lub 2.2 CRDi, które nie zdążyły się sprzedać od czasów wycofania ich z produkcji. Nie wiadomo również jak długo będzie dostępny, gdyż w lipcu 2021 roku pojawiły się głosy o rzekomym zakończeniu produkcji z racji na zbyt małe zainteresowanie tym modelem.