Toyota Highlander

Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Toyota Highlander

Rynek SUV-ów i crossoverów jest aktualnie najbardziej dochodowym segmentem w świecie motoryzacji. Wszyscy producenci prześcigają się w tworzeniu lepszych lub gorszych aut tej kategorii, by móc ukroić sobie kawałek tego jakże pysznego tortu. Na całej rewolucji rynkowej z reguły najlepiej wyszły jednak marki, które przeczesywały szlaki i pokazywały drogę innym. Do tego grona z pewnością możemy zaliczyć Toyotę, która od wielu lat jest pionierem we wprowadzaniu nowych trendów. Potwierdzeniem tej tezy bez wątpienia jest Toyota Highlander.

Toyota Highlander – geneza i historia modelu

Toyota Highlander zadebiutowała na rynku w 2000 roku, a do Europy trafiła rok później. Od momentu swojej premiery była zaś dostępna w Japonii oraz Stanach Zjednoczonych, gdzie zresztą była ona produkowana. Tak samo, jak Toyota RAV-4 była pierwszym SUV-em trafiającym do szerszej publiki, tak samo Highlander ustanawiał trendy w segmencie średnich crossoverów, choć wiele osób nazywało go również SUV-em.

Patrząc na jego wygląd, nie powinno to raczej dziwić. Na przełomie wieków gatunek takich aut dopiero nabierał kształtów i praktycznie żaden producent nie tworzył samochodów, które aktualnie z automatu wsadzamy do szufladki „crossovery”. Przedłużony tył, spory prześwit, duże rozmiary i niezależne zawieszenie pozwalały Highlanderowi rzucać wyzwanie nawet Jeepom. Pomagało w tym również zaimplementowanie napędu na cztery koła jako rozszerzenia do bazowej wersji z napędem na przód.

Mimo że Highlander miał wszystko, by dobrze spisywać się na trudniejszych szlakach, inżynierowie z Toyoty postawili sobie za cel dopracowanie auta w taki sposób, by było ono jak najlepsze na asfaltowych drogach. Japońskiemu producentowi taki manewr się udał i Highlander zdołał odnaleźć na rynku swoją niszę.

Model w pierwszym swoim wcieleniu posiadał potężne silniki o pojemności 2,4, 3,0 oraz 3,3 litra, które zapewniały świetne osiągi i imponującą moc, lecz równocześnie były dość mocno paliwożerne.  Samochód był prężnie rozwijany przez cały okres życia i łącznie możemy wyróżnić trzy większe zmiany w 2001, 2003 oraz 2005 roku, z czego ta środkowa była również faceliftingiem. W 2005 roku zaś wprowadzono napęd hybrydowy, co 16 lat temu było nie lada innowacją.

Następne dwie generacje Toyoty Highlander były de facto ewolucją tego, co ujrzeliśmy w pierwotnej wersji. Zmieniały się rozmiary, gama silnikowa i w kosmetycznym stopniu także wygląd auta, lecz klienci nadal byli w stanie dostać wygodnego SUV-a stworzonego na dłuższe trasy. No właśnie – Highlander stał się już w stu procentach SUV-em.

Czwarta generacja, która w naszym kraju pojawiła się dopiero w tym roku, także nie jest żadną rewolucją. Highlander jednak nadal może imponować przestronnym wnętrzem, świetnym wyposażeniem i komfortem podczas podróży.

Toyota Highlander – dane techniczne

toyota highlander wymiary

Na świecie dostępnych jest wiele wersji Toyoty Highlander (lub Klugera w Australii i Japonii), lecz warto skupić się na tej dostępnej w kraju nad Wisłą. W porównaniu z poprzednią generacją, nowy Highlander znacznie zwiększył swoją długość (4950 mm) i nieznacznie się poszerzył (1930 mm). Wysokość zaś pozostała bez zmian (1730 mm).

toyota highlander wymiar

Wyróżnić można również naprawdę spory prześwit, który wynosi w najnowszym Highlanderze 20,3 centymetra, a także ogromną ładowność – co prawda 214 litrów z rozłożonymi fotelami (w Polsce dostępny jest wyłącznie wariant 7-drzwiowy) może nie robić wrażenia, ale gdy złożymy ostatni rząd, otrzymujemy aż 1909 litrów pojemności. To już jest naprawdę sporo.

Toyota Highlander – gama silnikowa

W naszym kraju jedyną dostępną dla klientów opcją jest całkiem ciekawy silnik hybrydowy o pojemności 2.5 litra. Potrafi on wykrzesać z siebie 248 koni mechanicznych, co pozwala a wykręcenie prędkości 100 km/h w około 8,3 sekundy. Zastosowanie układu hybrydowego sprawia, iż Highlander w końcu przestał palić tyle benzyny – w cyklu mieszanym w ciągu 100 kilometrów zużyjemy jej około 8 litrów.

Toyota Highlander – ceny

Za najnowszą Toyotę Highlander przyjdzie nam całkiem sporo zapłacić. W najniższej wersji wyposażenia Prestige, ceny zaczynają się od 237 900 złotych. W przypadku wariantu Executive, przyjdzie nam zapłacić zaś co najmniej 273 900 złotych.