Lexus GX

Lexus GX - luksusowy sportowy SUV

Lexus GX to luksusowy sportowy SUV produkowany nieprzerwanie od 2002 roku. Występuje także pod nazwą Toyota Land Cruiser Prado. II generacja produkowana jest od 2009 roku, a ostatnie zmiany przeszła w roku 2019. Wtedy to zmieniono przód, a konkretnie powiększono atrapę chłodnicy i nieco zmieniono wielkość i układ reflektorów.

Samochód ten znany jest z wysokiej sprawności poza drogami utwardzonymi, ma wiele systemów bezpieczeństwa, a standardowe obecne w modelu to m.in. ostrzeżenie przed kolizją, automatyczne hamowanie awaryjne, wykrywanie pieszych, powiadomienie o zmianie pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe, monitorowanie martwego pola i tylna kamera. Wg. opinii wielu kierowców dobrze się prowadzi. Jednak mimo to nie jest uznawany za obiekt pożądania, to po prostu luksusowy, nieco sportowy SUV japońskiej marki. Uznawany jest obecnie za wręcz przestarzały, ponieważ face liftingi jakie przechodził w 2014 i 2019 nie obejmowały istotnych zmian.

Lexus GX mieście do siedmiu osób w 3 rzędach, przy czym w ostatnim rzędzie nie ma już za dużo miejsca na nogi osoby dorosłej. Trzeba jednak przyznać, że jakość wykonania wnętrza jest na wysokim poziomie. Zwraca uwagę doskonała tapicerka z Eko skóry i świetne fotele ze sporą możliwością regulacji oraz podgrzewana kierownica wykonana po części z drewna. Wnętrze to też 8” ekran z fizycznymi przyciskami obok, przy czym brakuje oczekiwanych dziś Android Auto i Apple CarPlay.

Silniki dostępne w tym modelu to V6 4,0l o mocy 271 KM oraz V8 4,6l z mocą 301 KM. Oba połączone z 6 biegową skrzynią automatyczną. Mimo, że silniki w terenie sprawują się świetnie, to na co dzień brakuje im przyśpieszenia i energii na drodze. Z wyposażenia zwraca uwagę system kamer do zapewnienia jak najlepszej widoczności w terenie, a sam pojazd od strony technicznej ma np. chłodnicę skrzyni biegów i system Multi-Terrain Select, który pozwala na automatyczne rozłożenie sił napędu na poszczególne koła w dopasowaniu do warunków drogowych. Na uwagę zwraca możliwość holowania przyczepy o wadze do 2,6t co jest jednym z lepszych wyników w tej klasie pojazdów.