Segment miejskich samochodów elektrycznych zyskuje na popularności – rosnące ceny paliw, ograniczenia wjazdu do centrów miast i programy dopłat sprawiają, że konsumenci coraz chętniej rozważają przesiadkę na małe „elektryki”. Leapmotor T03 to propozycja prosto z Chin, która zaskakuje nie tylko niską ceną, ale także jakością wykonania i wyposażeniem, które trudno spotkać w tej klasie pojazdów.
Z zewnątrz Leapmotor T03 przypomina nieco Smarta Forfour lub Renault Twingo, ale z nowoczesnymi akcentami. Ma zaokrąglone kształty, LED-owe światła do jazdy dziennej i opcjonalne, dwukolorowe nadwozie. Wymiary samochodu:
Dzięki tak kompaktowej konstrukcji, T03 idealnie sprawdza się w zatłoczonym mieście – łatwo go zaparkować, a przy tym oferuje więcej miejsca niż wygląda to z zewnątrz.
Jednym z największych zaskoczeń w Leapmotor T03 jest wnętrze. Mimo mikroskopijnych gabarytów zewnętrznych, kabina jest przestronna – cztery osoby mogą podróżować w komfortowych warunkach, a ilość miejsca nad głową czy na nogi z przodu i z tyłu naprawdę imponuje jak na tę klasę.
Wyróżnia się także styl i jakość wykończenia – nie są to twarde, tandetne plastiki, jakie znamy z wielu tanich aut. Materiały są miękkie w dotyku, a deska rozdzielcza przypomina bardziej nowoczesne, droższe modele.
Na środku kokpitu znajdziemy duży ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala, który obsługuje multimedia, nawigację, a także ustawienia pojazdu. Do tego dochodzi cyfrowy zestaw wskaźników (8 cali) umieszczony za kierownicą, który prezentuje najważniejsze informacje o prędkości, zasięgu czy zużyciu energii.
W wyposażeniu znaleźć można m.in.:
Leapmotor T03 jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW (109 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 158 Nm. Choć nie jest to sportowiec, przyspieszenie do 50 km/h trwa zaledwie 4 sekundy, co zapewnia sprawne poruszanie się po mieście i szybkie starty spod świateł.
Prędkość maksymalna to 100–120 km/h, w zależności od wersji – w sam raz do poruszania się po obszarach miejskich i podmiejskich.
Leapmotor T03 dostępny jest z dwoma wariantami baterii:
Auto można ładować zarówno z gniazda domowego (AC), jak i ze stacji szybkiego ładowania (DC). W wersji z szybką ładowarką DC:
Zasięg w realnych warunkach miejskich wypada bardzo dobrze – wielu użytkowników raportuje, że zużycie energii to około 10–12 kWh/100 km, co czyni T03 bardzo ekonomicznym środkiem transportu.
T03, mimo niewielkich rozmiarów, nie oszczędza na bezpieczeństwie. W zależności od wersji oferuje:
To wyposażenie, którego próżno szukać nawet w droższych, europejskich konkurentach.
W Chinach T03 kosztuje od ok. 8 000 do 11 000 dolarów, co w przeliczeniu daje 40–55 tys. zł. W Europie ceny będą wyższe – głównie z powodu kosztów homologacji, transportu i podatków – ale importerzy zapowiadają, że T03 może kosztować poniżej 80 000 zł, co nadal czyni go jedną z najtańszych opcji wśród elektryków.
Dzięki współpracy Leapmotor z koncernem Stellantis, auto może wkrótce pojawić się w oficjalnej sprzedaży także w Polsce – być może nawet pod inną marką, podobnie jak to ma miejsce z Dacią Spring (która jest przebranym chińskim Renault K-ZE).
Leapmotor T03 to świetna propozycja dla:
✅ osób poruszających się głównie po mieście
✅ kierowców szukających taniego w eksploatacji auta
✅ klientów, którzy cenią nowoczesne technologie i styl
✅ firm carsharingowych i flot miejskich
Oferując nowoczesne wnętrze, praktyczność, bogate wyposażenie i niski koszt zakupu, Leapmotor T03 może stać się hitem europejskich ulic – o ile otrzyma wsparcie w postaci serwisu i dystrybucji.
Sprawdź wszystkie ogłoszenia samochodów elektrycznych na Samochody.pl →