Mazda CX-30 - opinie
Mazda CX-30
Mazda CX-30 to samochód osobowy typu crossover klasy kompaktowej produkowany zaledwie od 2 lat, tj. od 2019 roku. Bazuje na większej niż w przypadku modelu CX-3 Mazdzie, bo na Mazdzie 3 i dokładnie między Cx-3 a Cx-5 jest klasyfikowany. Budowany był z myślą, by odpowiadał autom klasy premium, stąd taka, a nie inna stylistyka z minimalną ilością szyb, za to przetłoczenia i linie mają wyoblić i podkreślić sylwetkę.
Apple CarPlay i Android Auto są w tym modelu standardem, a Mazda CX-30 Premium ma teraz zintegrowaną nawigację i system audio firmy Bose. Dodatkowo dostępny jest silnik z turbodoładowaniem w modelu Cx-30 i jest on żwawy i szybki, co daje zauważyć się na dłuższych trasach. To w zasadzie nowość w SUV-ach Mazdy, które do tej pory nie miały opcji silnika z turbo. Jakość wykonania przewyższa większość rywali, a to, w połączeniu z wzornictwem i wynikami testów zderzeniowych Euro NCAP sprawia, że Mazda CX-30 jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Mazdy.
Do wyboru jest pięć wersji wyposażenia SE-L, SE-L Lux, Sport Lux, GT Sport i GT Sport Tech. Standardem jest klimatyzacja i tempomat. Dostępne są tylko dwie jednostki benzynowe: Skyactiv-G i Skyactiv-X. Oba są wyposażone w układ hybrydowy, ale tylko ten drugi wykorzystuje znany już choć nadal innowacyjny układ zapłonu samoczynnego Mazdy. Mały silnik elektryczny i 24-woltowy akumulator litowo-jonowy współpracują z silnikiem benzynowym, by poprawić jego wydajność i przyśpieszenie. W przeciwieństwie do rywali, wszystkie wyposażenia i silniki są dostępne z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.
Wnętrze Mazdy Cx-30 robi wrażenie. Na desce rozdzielczej mamy skórę ekologiczną i mnóstwo dobrej jakości, miękkich plastików. System audio i nawigacyjny prezentowany jest na ekranie o przekątnej 8,8", a sterowany pokrętłem między siedzeniami. Przestrzeń z tyłu jest mniej imponująca niż można byłoby się spodziewać, za to bagażnik jest jednym z największych w tej klasie.