Mazda CX-80

Mazda CX-80 2025 – japoński SUV 7-osobowy wjeżdża do salonów

Mazda CX-80 to długo wyczekiwany, przestronny SUV klasy wyższej, który właśnie debiutuje na polskim rynku. Zbudowana na tej samej platformie co CX-60, ale z dłuższym rozstawem osi, CX-80 oferuje trzy rzędy siedzeń, nowoczesne układy napędowe i elegancki styl typowy dla marki Mazda. To propozycja skierowana do rodzin, osób ceniących komfort podróżowania oraz kierowców szukających alternatywy dla typowych SUV-ów premium.

Przestrzeń i funkcjonalność dla całej rodziny

Mazda CX-80 ma długość 4995 mm, a rozstaw osi wynosi 3120 mm, co pozwala na wygodne rozmieszczenie trzech rzędów siedzeń. Auto dostępne jest w dwóch konfiguracjach wnętrza:

  • 7-miejscowej – z klasyczną kanapą w drugim rzędzie,
  • 6-miejscowej – z dwoma fotelami kapitańskimi w środkowym rzędzie.

Takie rozwiązania czynią z CX-80 idealny wybór na rodzinne podróże. Przestrzeń bagażowa zależy od konfiguracji foteli, ale maksymalnie może osiągać blisko 2000 litrów przy złożonych siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu.

Wnętrze klasy premium

Kabinę zaprojektowano z naciskiem na komfort, wyciszenie i jakość wykończenia. Na desce rozdzielczej dominuje 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Mazda Connect, który współpracuje z nawigacją, Apple CarPlay i Android Auto. Wysokiej jakości tapicerki (w tym skóra Nappa w wyższych wersjach), elementy z naturalnego drewna i stylowy minimalizm tworzą atmosferę zbliżoną do segmentu premium.

Dostępny jest także system personalizacji ustawień kierowcy, który zapamiętuje pozycję fotela, ustawienia lusterek i preferencje klimatyzacji. W zależności od wersji wyposażenia, CX-80 może być także wyposażona w panoramiczny dach, wyświetlacz head-up i zaawansowany system audio Bose.

Nowoczesne napędy – Diesel i PHEV

Mazda CX-80 oferowana jest z dwoma nowoczesnymi jednostkami napędowymi, współpracującymi z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na wszystkie koła i-Activ AWD:

  • 3.3 e-Skyactiv D (254 KM) – sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny z technologią miękkiej hybrydy (MHEV), zużywający średnio ok. 5,7 l/100 km. To idealna propozycja dla osób pokonujących dłuższe trasy.
  • 2.5 e-Skyactiv PHEV (327 KM) – hybryda plug-in, oferująca zasięg elektryczny do 60 km oraz imponującą dynamikę. Średnie zużycie paliwa w trybie mieszanym to ok. 1,6 l/100 km.

W obu wersjach kierowca może liczyć na bardzo dobrą kulturę pracy układów napędowych i wysoki komfort podróżowania.

Bezpieczeństwo i technologie wspierające kierowcę

CX-80 wyposażona jest w nową generację systemów bezpieczeństwa i asystentów jazdy. W standardzie znajdziemy m.in. systemy:

  • monitorowania martwego pola,
  • asystenta pasa ruchu,
  • aktywny tempomat z funkcją stop&go,
  • kamerę 360 stopni,
  • rozbudowany system rozpoznawania znaków drogowych.

Mazda zadbała też o sztywność nadwozia i pasywną ochronę pasażerów, by sprostać najnowszym normom europejskim.

Wersje wyposażenia i ceny w Polsce

Mazda CX-80 oferowana jest w pięciu poziomach wyposażenia:

  • Exclusive Line – od 285 200 zł (Diesel) / 302 200 zł (PHEV)
  • Homura – od 313 200 zł (Diesel) / 330 200 zł (PHEV)
  • Takumi – od 319 200 zł (Diesel) / 336 200 zł (PHEV)
  • Homura Plus – od 330 200 zł (Diesel) / 347 200 zł (PHEV)
  • Takumi Plus – od 336 200 zł (Diesel) / 353 200 zł (PHEV)

Każda wersja może zostać doposażona w dodatkowe pakiety. Dostępne są również opcje finansowania i wynajmu długoterminowego dla firm.

Czy warto?

Mazda CX-80 łączy rodzinną funkcjonalność z prestiżowym wykończeniem i zaawansowaną technologią napędową. To idealna propozycja dla osób szukających dużego SUV-a z duszą, który nie boi się konkurować z europejskimi markami premium. CX-80 to również dowód na to, że Mazda nie boi się iść własną drogą – oferując samochód komfortowy, efektowny i wyjątkowo dobrze dopracowany.