Mazda Mx-3 - jaki silnik wybrać?
Mazda od wielu dekad słynęła przede wszystkim z tego, że posiadała wiele bardzo nietypowych jednostek napędowych. Tym samym w modelach z serii RX już od początku alt siedemdziesiątych bardzo często i z powodzeniem stosowano silnik Wankla. Kolejnym odważnym ruchem japońskiego producenta była instalacja silnika V6 o pojemności 1.8 litra do modelu Mazdy Mx-3. Obecnie do wyboru są auta dziesięcioletnie i starsze. Warto jednak pamiętać, że bardzo ciężko będzie kupić odpowiednio zadbane auto. Ponadto są to auta o charakterystyce sportowej, dlatego znalezienie mało wyeksploatowanego egzemplarza graniczyło będzie z cudem. Wybór Mazdy Mx-3 z uwagi na cenę oraz atrakcyjność jazdy z pewnością dla większości singli będzie doskonałym wyborem. Jak zatem wygląda sytuacja w kontekście komponentów mechanicznych?
Mazda Mx-3 – specyfika silników
Mazda Mx-3 to z pewnością fantastyczna pozycja dla miłośników starszych modeli aut o charakterystyce sportowej. Jednak należy pamiętać, że wiele problemów może pojawiać się już na etapie wymiany elementów nadwozia. Oczywiście oryginalne są bardzo drogie, a tych zamiennych zwyczajnie zaczyna brakować na rynku. Tym samym z modelu 323, z jakiego podchodzi podstawowa wersja silnika 1.6 ciężko pozyskać bezproblemowo i stosunkowo szybko komponenty zamienne. Należy również pamiętać, że przy większych przebiegach silniki będą miały tendencję do pobierania oleju. Jedną z najpopularniejszych jednostek silnikowych w tym modelu jest silnik 1.8 o mocy 129 koni mechanicznych. Zgodnie z opinią mechaników posiada on fantastyczną kulturę pracy, zapewniając przy tym oczekiwane osiągi, ponieważ przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 8,5 sekundy. Niemniej w sytuacji, kiedy dopadną nas poważniejsze problemy z silnikiem, jego naprawa będzie totalnie nieopłacalna. Tym samym rekomenduje się wybieranie bezpieczniejszej opcji silnika, którą jest 1.6 - jej największym mankamentem są usterki związane z układem zapłonowym, możliwe do usunięcia niskim kosztem.
Mazda Mx-3 – najczęstsze dolegliwości
Kupując Mazdę Mx-3 należy w pierwszej kolejności przygotować się na remont zawieszenia oraz wymianę układu wydechowego. Warto podkreślić, że użytkownicy najstarszych aut tego modelu mają także wiele problemów ze szczelnością zacisków hamulców. Ponadto równie często problemy pojawiają się w aspekcie złego stanu gumowych uszczelek, czego efektem są przecieki. Auto przede wszystkim dedykowane jest miłośnikom modelu, którzy nie będą zwracali uwagi na potencjalne koszty stosunkowo częstych napraw.