Mazda MX-5

Mazda MX-5 - opinie

Mazda MX-5 to osobowy roadster produkowany przez Mazdę od 1989 roku (w USA występuje pod nazwą Mazda Miata). Aktualnie od 2014 roku produkowana jest IV generacja MX-5. Mazda MX-5 mimo, że wprowadzana w czasie, gdy podobne jej już przestawały być produkowane odniosła taki sukces, że nie nadążano z produkcją. Pierwsza wersja silnika miała pojemność 1,6 l i moc 117 KM. Był to silnik specjalnie zaprojektowany do tego modelu, zmniejszono jego wagę, wyposażono w podwójny wałek rozrządu i elektroniczny system zapłonu. W Europie napęd przenoszony był manualną 5 biegową skrzynią, a Japonii automatyczną. Wyposażenie było skromne, stalowe felgi, brak wspomagania, radia i klimatyzacji.

II generacja pojawiła się końcem lat 90-tych i miała mocniejszy silnik. Zwiększona została jej szerokość, zniknęły reflektory wysuwane z nadwozia. Na tą generację przypadła okrągła rocznica modelu, którą uczczono specjalną limitowaną edycją: specjalne malowanie i 6 biegowa skrzynia to, to co ją wyróżniało od standardowej Mazdy MX-5 II.

Rok 2005 to następna, III generacja, gdzie zmieniono zawieszenie, dodano system kontroli trakcji oraz ESP. W opcji pojawiła się 6 biegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami za kołem kierownicy.  Pojawiło się coupe z automatycznie składanym dachem.

Obecna, IV generacja Mazdy MX-5 jest z nami od roku 2014. Ten model zbudowany jest zgodnie z panującą stylistyką KODO w Mazdzie. Standardowo Mazda jest teraz wyposażona we wspomaganie kierownicy, klimatyzację, reflektory diodowe, komputer pokładowy, tempomat, 7" wyświetlacz z dostępem do systemu multimedialnego, kamerę cofania. Aktualnie MX-5 to sportowy samochód Mazdy z tylnym napędem, dostępny w wersji z miękkim dachem lub twardym dachem. Obecna na rynku jest także wersja MX-5 Sport, tylko w wersji z miękkim dachem. Sport wyposażony jest w czarne 16" aluminiowe felgi, tapicerowane siedzenia, sześć głośników w systemie audio. 

Mazda MX-5 to systemy bezpieczeństwa aktywnego, m.in. opcja i-Activsense, który obejmuje automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, monitorowanie martwego pola. Opcjonalnie w wersji Club jest ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu.

 

 

Mazda MX-5 - opinie
Mazda MX-5 - opinie
Mazda MX-5 - opinie