Mercedes-Benz G-klasa - terenowy SUV klasy wyższej
Mercedes-Benz G-klasa
Mercedes-Benz G-klasa to terenowy SUV klasy wyższej produkowany już ponad 40 lat, bo od roku 1979. Aktualnie mamy do czynienia z III generacją. Wprowadzając do produkcji tą terenówkę Mercedes chciał stworzyć lekkie, terenowe auto przeznaczone dla wojska. W tym celu podjęto współpracę z marką Steyr wraz z którą rozpoczęto budowę fabryki w Austrii. Konstrukcja ramy to profile ze sztywnymi osiami, a napęd wsparty był reduktorem i mechanizmem różnicowym.
Mercedes-Benz G II pokazano już po 10 latach produkcji tej terenówki. Nawiązano nim do popularnych SUV-ów, jednak nadal przypominał on surową terenówkę. Zmieniono jedynie przód wraz z gillem, a wnętrze otrzymało skórzane wykończenie, poduszki powietrzne i ABS. W roku 2007 chciano zaprzestać produkcji, po pojawieniu się modelu GLK, jednak ostatecznie przedłużono ją o kilka lat w międzyczasie dodając światła LED, nowszą konsole we wnętrzu i w napędzie silnik V8 oraz koła 19”.
Aktualna edycja produkowana jest od roku 2018 i mimo, że wizualnie nawiązuje do poprzedników, to jest to konstrukcyjnie duża zmiana. Zmieniono zawieszenie, stylistykę zewnętrzną, a wnętrze przeprojektowano gruntownie. Na szczęście oszczędzono kultowy już wygląd tak jak znane bardzo dobrze właściwości terenowe modelu G.
Nowa klasa G to m.in. turbodoładowane benzyniaki V8, w tym G63 AMG o mocy 577 KM. Mercedes-Benz zawiera teraz w standardzie szereg opcji wspomagających kierowcę. Jest to np. adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, aktywny asystent parkowania, automatyczne hamowanie awaryjne. Wyposażony jest w interfejs multimedialny COMAND zastęujący nie specjalnie popularny MBUX. Wyświetlacz dotykowy o przekątnej 12,3" jest standardem, a a opcjonalnie możemy zastąpić wskaźniki drugim panelem, też wielkości 12,3". Apple CarPlay, Android Auto, nawigacja i 15-głośnikowy system audio Burmester są dostępne standardowo we wszystkich modelach. Nowością jest także opcja alufelg o rozmiarze 20” oraz personalizacja pojazdu, zarówno wnętrza jak i nadwozia.