Mercedes-Benz SLC - który silnik najlepszy?

Mercedes-Benz SLC - który silnik najlepszy?

Mercedes-Benz SLC to luksusowe, sportowe auto kompaktowe. Model ten produkowany był w latach 2015-2019 i zastąpił w ofercie marki serię SLK. Mercedes-Benz SLC posiada nadwozie roadster i należy do segmentu G, a jego konstrukcja w dużym stopniu bazuje na poprzedniku. Zmiana nazwy z SLK na SLC wynikała z potrzeby uporządkowania oznaczeń niektórych modeli w ofercie marki, celem wskazania pokrewnego modelu bazowego. Zgodnie z tym schematem, po nazwie bazowej SL umieszczana jest litera odpowiadająca klasie - czyli C. Dla Mercedesa SLC dostępne są silniki benzynowe oraz diesla.

 

Silniki benzynowe Mercedes-Benz SLC

 

Zmiana nazwy na SLC zbiegała się z liftingiem przeprowadzonym na modelach SLK w 2015, jednak modernizacja nie obejmowała jednostek napędowych. Oznacza to, że samochody były napędzane tymi samymi silnikami przez całą generację. Podstawę stanowiły trzy jednostki - R4, V6 oraz V8, z mocą przenoszoną na oś tylną za pośrednictwem manualnej skrzyni 6-biegowej lub automatycznej 7-biegowej. Model SLC 300 najnowszej generacji wyposażono w czterocylindrowy silnik turbodoładowany o pojemności 2,0 litra, momencie obrotowym 273 Nm oraz mocy 241 KM. W SLC 43 znajduje się silnik 3-litrowy V6 z turbodoładowaniem podwójnym, o momencie obrotowym 384 Nm oraz mocy 385 KM. Wadą tych jednostek jest odczuwalny efekt turbo-lagu podczas ruszania, jednak po rozpędzeniu silniki sprawnie osiągają prędkości autostradowe. Obie jednostki rozpędzają się do 100 km/h w około 6 sekund.   

 

Silniki diesla Mercedes-Benz SLC

 

W Mercedesie SLC dostępny jest tylko jeden silnik wysokoprężny - oznaczony jako SLC 250d model 2,1-litrowy z turbodoładowaniem o mocy 201 KM. Jednostka ta rozpędza się do 100 km/h w 6,6 sekundy. Jego zaletą są stosunkowo dobre osiągi i płynność, jednak po uruchomieniu pracuje dość głośno. Silnik jest przy tym bardzo oszczędny, co pozostaje nie bez znaczenia w przypadku jazdy na długich trasach. Wczesne modele posiadały automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic plus, jednak w drugim kwartale 2012 roku pojawiły się wersje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W grudniu 2015 roku Mercedes zaprezentował nową wersję o nazwie SLC-Class, której premiera zbiegła się z 20. rocznicą powstania oryginalnego SLK. Wszystkie odsłony tego modelu mają standardowo automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic - z wyjątkiem 180 i 200, w których standardem manualna skrzynia 6-biegowa jest standardem, a automatyczna dostępna tylko opcjonalnie. W 2020 roku wydana ostała ostateczna edycja Mercedesa-Benz SLC, upamiętniająca koniec serii produkcyjnej tego samochodu.

Mercedes-Benz SLC - który silnik najlepszy?
Mercedes-Benz SLC - który silnik najlepszy?
Mercedes-Benz SLC - który silnik najlepszy?