Mitsubishi L200 (Triton) – nowa generacja pickupa wraca do Europy
Mitsubishi Triton, znany w Europie pod nazwą L200, powraca w zupełnie nowej odsłonie. Po kilku latach przerwy japoński producent ponownie kieruje swoją popularną ciężarówkę na rynek europejski. Co się zmieniło w szóstej generacji? Gdzie można ją kupić? I czy nowy L200 ma szansę konkurować z Hiluxem czy Rangerem?
Triton = L200 – o co chodzi z nazwą?
Na wielu rynkach świata – zwłaszcza w Azji, Australii i Ameryce Południowej – model funkcjonuje jako Mitsubishi Triton. W Europie od lat znamy go jako Mitsubishi L200. To ten sam pojazd, różniący się jedynie nazwą i czasem szczegółami wyposażenia czy homologacji.

Poprzednia, piąta generacja była dostępna w Europie do końca 2022 roku. W 2023 roku pojawił się Triton szóstej generacji, który w 2024/2025 zaczął wracać na wybrane rynki Unii Europejskiej.
Nowy Mitsubishi Triton / L200 – co się zmieniło?
Szósta generacja pickupa została całkowicie przeprojektowana. Auto zyskało nową, muskularną sylwetkę, nowoczesne wnętrze i zupełnie nową platformę.
Najważniejsze cechy nowego Tritona/L200:
- silnik 2.4 l turbodiesel (150–204 KM) z technologią twin-turbo,
- napęd Super Select 4WD-II z blokadą tylnego mostu i reduktorem,
- dostępne wersje: Single Cab, Club Cab, Double Cab,
- automatyczna skrzynia 6-biegowa i ręczna 6-biegowa,
- zwiększona sztywność ramy (+60% względem poprzednika),
- nowy system multimedialny i cyfrowy kokpit,
- zwiększona ładowność i uciąg (do 3,5 t).
Dzięki nowemu zawieszeniu i lepszemu wyciszeniu kabiny, auto jest teraz bardziej komfortowe nie tylko w terenie, ale i na co dzień.

Czy nowy L200 trafi do Polski?
Choć oficjalne informacje od Mitsubishi Polska jeszcze nie padły, nowy L200 pojawił się już w ofercie dealerów w Belgii, Holandii, Czechach czy Niemczech. To oznacza, że dostępność w Polsce to tylko kwestia czasu – lub formalnego potwierdzenia przez importera.
W międzyczasie wiele firm już sprowadza nowe egzemplarze „na zamówienie” z rynku unijnego, co oznacza, że Triton może pojawić się również w ogłoszeniach na Samochody.pl.
Dla kogo ten pickup?
Nowy Triton/L200 to doskonały wybór dla:
- firm budowlanych i terenowych,
- gospodarstw rolnych i leśnych,
- fanów off-roadu i caravaningu,
- służb komunalnych i ratowniczych.
Oferuje połączenie wytrzymałości, prostoty konstrukcji i nowoczesnych systemów, jakiego brakuje niektórym konkurentom.
Konkurencja? Wciąż silna
Na rynku pickupów L200 mierzy się z takimi rywalami jak:
- Toyota Hilux – niezawodny, ale droższy i mniej dynamiczny,
- Ford Ranger – bestseller w Europie, dostępny w wielu wersjach (również jako Raptor),
- Isuzu D-Max – solidna alternatywa dla flot i firm.
Triton / L200 oferuje nowoczesność bez przesadnej elektroniki, co może przekonać tych, którzy szukają czegoś „do roboty”, ale też z komfortem i stylem.
Mitsubishi Triton / L200 powraca do Europy w wielkim stylu. Z nową platformą, mocnym dieslem, dopracowanym wnętrzem i sprawdzonym napędem 4x4, nowa generacja ma wszystko, by znów zdobyć zaufanie kierowców. Jeśli importerzy nie zawiodą, pickup Mitsubishi może stać się znów jedną z najciekawszych propozycji w swoim segmencie – również w Polsce.