Model sprzedaży samochodów Tesli
W przypadku Tesli jesteśmy w stanie wspomnieć o naprawdę wielu czynnikach, które ostatecznie sprawiły, że Amerykanie hitem wdzierają się do czołówki światowych producentów. Jedną z najważniejszych kwestii jest tutaj specyficzny, choć co zaskakujące działający model sprzedaży.
Na czym obecnie opiera się model sprzedaży Tesli?
Nie da się ukryć, że nowi producenci na rynku motoryzacyjnym mają często naprawdę mocno pod górkę. Muszą oni bowiem radzić sobie z naprawdę ogromną i poważną konkurencją, która zdołała przekonać do siebie klientów na przestrzeni kilkudziesięciu lat. To właśnie dlatego bardzo często tak ważne jest, aby nowa marka albo inwestowała naprawdę wiele środków w reklamę, albo wyróżniała się w danym aspekcie. Bez wątpienia świetnym przykładem odpowiedniego prowadzenia nowej marki na szczyt jest Tesla. Elektryczny gigant, którego właścicielem jest najbogatszy człowiek świata, Elon Musk, musiał poświęcić wiele lat na zdobywanie swojej pozycji. Pomogły w tym jednak nie tylko same samochody, ale również sposób, w jaki są one sprzedawane. Model sprzedaży aut przez Teslę jest bowiem naprawdę intrygujący.
Jeżeli chodzi o sprzedaż aut, Tesla kompletnie różni się od innych producentów, którzy nadal działają w sposób dość klasyczny. W ogromnym skrócie możemy tutaj wspomnieć o ogromnej oszczędności czasu i pieniędzy, przy równoczesnym braku utraty zainteresowania przez klientów. Dlaczego jednak tak się dzieje? Nad tym problemem pochylili się Maksymilian Holtgrave oraz Tobias Buchsenshutz, a ich wnioski zdecydowanie dają wiele do myślenia.
Obecny model sprzedaży Tesli jest niezwykle skuteczny
Bardzo ważnym czynnikiem, na którym opiera się Tesla w swoim modelu sprzedaży, bez wątpienia jest fakt, że amerykański producent tak naprawdę ignoruje tak zwany pierwszy kontakt. Renoma, która została wypracowana przez Teslę na przestrzeni ostatnich kilku czy już nawet kilkunastu lat pozwoliła temu producentowi na brak konieczności łapania bezpośredniego kontaktu z klientami – to oni przychodzą do salonów czy wchodzą na stronę internetową, by zakupić sobie nową Teslę. Choć mogłoby się wydawać, że jest to całkowicie nieefektywne działanie, w przypadku Amerykanów jest zupełnie odwrotnie.
Brak walki o pozyskanie klientów, a także maksymalnie skrócenie usługi klienta czy czynności administracyjnych w tym przypadku okazało się strzałem w dziesiątkę. Idealnie ukazują to statystyki, wedle których na dziesięciu potencjalnych klientów Tesli aż trzech z nich ostatecznie kupi auto od tej marki. Średnia statystyczna mówi tutaj zaś o 1 na 10 osób. To naprawdę ogromna różnica, która pokazuje, że w przypadku Tesli obrany przez nią model biznesowy zdecydowanie zdaje bardzo ważny egzamin!
Model sprzedaży Tesli to nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy
Jak już wspomnieliśmy, Tesla stara się oszczędzać wiele rzeczy naraz. Nie chodzi tu również o czas i pieniądz swój, ale również i klientów. Co jednak amerykański producent robi właśnie w tym kierunku? Przede wszystkim warto w tym przypadku wspomnieć o naprawdę sporym uproszczeniu konfiguracji pojazdu. Dzięki temu możliwe jest przyspieszenie całego procesu doboru odpowiedniego modelu do swoich potrzeb, a także sprawienie, że klient będzie mógł w naprawdę prosty sposób odnaleźć się we wszystkich dostępnych opcjach.
Warto również wspomnieć o tym, iż pomimo faktu, że główną bazą Tesli są oczywiście Stany Zjednoczone, regionalne centra dostawy są rozsiane po całym świecie. To właśnie w nich klienci mogą odbierać swoje samochody, co również oszczędza naprawdę wielu zbędnych formalności, których zdecydowanie nie lubi żadna ze stron – ani producent, ani tym bardziej klient.
Czy model sprzedaży Tesli może przyjąć się u innych producentów? Niekoniecznie
Model Tesli wydaje się naprawdę dobrze przemyślany, lecz warto pamiętać, że pod tym względem Tesla jest tak naprawdę wyjątkiem. Koniecznie bowiem należy w tym przypadku wspomnieć o tym, że amerykańska mark posiada specyficzną grupę odbiorców – stosunkowo młodzi ludzie, którzy chcą wejść w posiadanie auta elektrycznego z wyższej półki i cenią sobie prostotę zakupu samochodu. W gusta takich osób model sprzedaży Tesli trafia wręcz perfekcyjnie!