Nissan Qashqai - odsłona najnowszego bestsellera Nissana
Nissan Qashqai
Nowy Nissan Qashqai choć z zewnątrz przypomina poprzednika, to jest to jednak zupełnie zmieniony i na nowo ciekawy i oryginalny samochód. Qashqai to bezprecedensowy hit Nissana, ponieważ ten model sprzedał się w liczbie ponad pięciu mln sztuk, z czego trzy mln trafiły do Europy. To on wyznaczył trend zamiany przez rodziny kombi i vanów na crossovery.
Obecnie konkuruje z Volkswagenem Tiguanem i Kią Sportage. Obecna generacja posiada nieco cech wspólnych z Nissanem Juke, jednak ma nieco bardziej dopracowane matrycowe przednie światła, wloty powietrza i posiada duże koła o średnicy nawet do 20". Bagażnik też jest sporo większy, bo aktualnie ma pojemność 504 l. Deska rozdzielcza wykonana jest dobrych materiałów, a system multimedialny robi wrażenie.
Trzecia generacja Nissana Qashqaia musi być lepsza od poprzednich, żeby pokonać rywali. I taka jest. Zwiększenie wymiarów zaowocowało lepszą przestronnością części pasażerskiej, przy czym na większą ilość miejsca mogą liczyć przede wszystkim osoby jadące z tyłu. Samochody z większą ilością miejsca z tyłu są ciągle poszukiwane i Nissan zauważył tą lukę.
Większość ustawień tego wyświetlacza można wybierać łatwo za pomocą przycisków na kierownicy. Całość działa wyjątkowo płynnie i intuicyjnie, także podczas jazdy. Warto dodać, że każdy zespół napędowy to tzw. miękka hybryda. Silnik spalinowy jest więc uzupełniony skromnym, elektrycznym wsparciem. W systemie E-Power Nissana silnik spalinowy służy wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej, co oznacza, że koła są napędzane tylko przez silnik elektryczny o mocy 190 koni mechanicznych. Kierowca może wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy – Standard, Sport i Eco, a producent obiecuje, że z tym napędem nowy Nissan Qashqai będzie przyspieszał szybciej niż hybrydowe odpowiedniki.
Spalanie wynosi średnio 7 l na 100 km da hybrydy o mocy 158 KM. Ceny Nissana Qashqai-a wynoszą 98 000 zł za wersję z silnikiem 140 KM i z manualną skrzynią. Wersja 158 KM z przekładnią CVT to koszt 165 000 zł. Jest też wersja 4x4 za nieco ponad 145 000 zł. Dopracowane zawieszenie i dobrze działający układ kierowniczy, niskie spalanie, dobre materiały, ciekawa skrzynia biegów - to sprawia, że nowy Qashqai może powtórzyć sukces poprzednich 2 generacji.