Nissan X-Trail - jaki silnik wybrać?
X-Trail jest obecnie jednym z popularniejszych modeli Nissana. Na ten stan rzeczy mają wpływ przede wszystkim dwa czynniki. Pierwszy to niesłabnąca moda na posiadania SUV-a, z drugiej strony to auto ma dobrą opinię. To SUV, który bez problemu poradzi sobie zarówno w mieście jak i w terenie. Nie jest to jednak typowa terenówka – X-Trail to swego rodzaju kompromis jaki utworzyła marka między autem terenowym a przestronnym kombi. To oczywiście dodatkowo wpływa na jego atrakcyjność na rynku.
Z całą pewnością nadaje się jako samochód rodzinny biorąc pod uwagę jego gabaryty. Jednak tak duży model potrzebuje mocnej jednostki napędowej, aby jazda nim była dynamiczna i przyjemna, zatem warto wiedzieć decydując się na model taki jak Nissan X-Trail jaki silnik wybrać.
Nissan X-Trail – diesel czy benzyna?
Nissan X-Trail jest dostępny z silnikami benzynowymi oraz diesla. Dzięki temu kierowcy mają pewną dowolność w wyborze jednostki napędowej, biorąc pod uwagę własne preferencje. Należy wiedzieć, iż najnowszy silnik benzynowy 1,3 DGI T posiada moc 160 KM i dostępny jest wyłącznie z napędem na przednią oś. Daje to nieco mniejsze możliwości pod kątem prowadzenia samochodu na trudnym terenie. Dodatkowo, została zainstalowana automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku wersji z silnikami diesla. Przede wszystkim warto nadmienić, iż wysokoprężna jednostka 1,7 dCi posiada 150 KM i możliwość napędu na obie osi. To daje możliwość jazdy po trudnym terenie, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że samochód został również wyposażony w automatyczną skrzynię biegów z przekładnią bezstopniową Xtronic. W ten sposób, kierowca dostaje auto, któremu nie jest straszne błoto czy płytka rzeczka.
Dodatkowo, biorąc pod uwagę charakter samochodu, bardzo możliwe iż będzie on wykorzystywany do holowania przyczepy. W ten sposób, silnik benzynowy o pojemności 1,3 jest w stanie ciągnąć ładunek o maksymalnej masie 1,5 tony, gdy w przypadku diesla są to już 2 tony. Jest to kolejny argument za tym, że jeżeli Nissan X-Trail ma być wykorzystywany przede wszystkim do jazdy w terenie to dużo lepszym rozwiązaniem będzie wybór silnika Diesla.
Nissan X-Trail – spalanie w poszczególnych silnikach
Biorąc pod uwagę, że samochód posiada duże gabaryty, a wyposażone jednostki posiadają kawał mocy należy być przygotowanym na to, iż spalanie w X-Trail będzie dość wysokie. W wersjach z silnikiem benzynowy należy przygotować się, że to auto może spalić nawet 10-11 litrów podczas jazdy w mieście, kiedy w trasie jest to około 8 litrów. Diesle są bardziej oszczędne, gdyż w trybie miejskim spalanie wynosi około 9 litrów, z kolei w trasie X-Trail z tą jednostką może osiągnąć spalanie na poziomie 7 litrów.
Podsumowując, jeżeli samochód nie będzie wykorzystywany do jazdy po trudnym terenie, z całą pewnością można zdecydować się na wybór jednostki benzynowej. Chcąc mieć pewność, że nasz X-Trail nie zawiedzie w żadnych warunkach, diesel z napędem na cztery koła będzie wyborem, który da kierowcy najwięcej przyjemności z jazdy.
Nissan X-Trail – typowe usterki
Choć polecaną jednostką pod względem odpowiedniej mocy dla X-Traila jest silnik Diesla, to niestety właśnie z nim zgłaszane są najczęstsze usterki. Pojawiają się awarie takie jak uszkodzony zawór SCV pompy wtryskowej lub czujnik listwy wtryskiwaczy Common Rail, w skutek czego odczuwane jest falowanie obrotów i problemy z odpalaniem na zimno. W nowszych modelach pojawiają się usterki popularne w nowoczesnych dieslach – problemy z dwumasowym kołem obrotowym czy wtryskiwaczami.
Silniki benzynowe w obydwu wariantach nie sprawiają większych problemów, jedynym „ale” jest tu ewentualnie zbyt słaba moc przy jednostce 140-konnej. Zdecydowanie lepiej sprawdza się silnik 2.5 litrowy.
Zobacz także: Nowy Nissan X-trail 2022