Nowy Dacia Duster 2025 – wszystko, co wiemy o trzeciej generacji
Dacia Duster od lat cieszy się opinią jednego z najlepszych SUV-ów w swojej klasie – oferując dobrą dzielność terenową, przestronne wnętrze i atrakcyjną cenę. Teraz rumuński producent (należący do Renault) wprowadza trzecią generację modelu, która ma szansę jeszcze mocniej namieszać na rynku. Co się zmieniło i czy Duster 2025 nadal będzie „tanio, ale dobrze”? Sprawdźmy!
Nowa platforma i nowe podejście
Duster 2025 został zbudowany na platformie CMF-B, znanej już z modeli Renault i Nissana. To kluczowy krok, który pozwolił na:
- lepszą integrację systemów wspomagania kierowcy (ADAS),
- obniżenie masy auta,
- lepszą izolację akustyczną,
- możliwość wdrożenia napędów hybrydowych i mikrohybrydowych.

Design: zupełnie nowy, ale rozpoznawalny
Dacia zachowała charakterystyczny, masywny styl Dustera, ale nowa generacja wygląda nowocześniej i dojrzalej. Zmiany obejmują:
- mocno zarysowane błotniki i muskularne proporcje,
- nowy, szeroki grill z podświetlanym logo Dacii,
- zmodernizowane reflektory LED w kształcie litery „Y”,
- plastikowe osłony chroniące nadwozie w wersjach off-roadowych.
Wnętrze również przeszło metamorfozę – zastosowano lepsze materiały, pojawił się duży, centralny ekran dotykowy (do 10,1"), a przed oczami kierowcy znalazł się cyfrowy zestaw zegarów.
Silniki – benzyna, LPG i hybrydy
Trzecia generacja Dustera nie będzie oferować już silników diesla. W zamian otrzymamy:
- 1.0 TCe 100 ECO-G (LPG) – tani w eksploatacji, dostępny od lat,
- 1.2 TCe 130 – nowa jednostka z układem mikrohybrydowym (48V),
- 1.6 Hybrid 140 – pełna hybryda z odzyskiwaniem energii i automatyczną skrzynią (z Renault Arkana/Espace).
Napęd 4x4 będzie dostępny w wersji 1.2 TCe. Hybryda występuje tylko z napędem na przód.

Wyposażenie i technologie
Nowy Duster wreszcie dogonił konkurencję pod względem dostępnych systemów i udogodnień:
✅ nowoczesny system multimedialny z Android Auto i Apple CarPlay
✅ aktywny tempomat i rozpoznawanie znaków
✅ kamera 360°, czujniki martwego pola
✅ hamulec awaryjny, asystent pasa ruchu
Do tego opcjonalny pakiet Extreme dla fanów terenowych przygód (więcej osłon, matowe plastiki, specjalne felgi).

Wymiary i przestronność
Duster 2025 urósł nieznacznie:
- długość: 4,34 m,
- szerokość: 1,81 m,
- rozstaw osi: 2,65 m.
Bagażnik: do 472 litrów w wersji z napędem FWD.
To wciąż jeden z najbardziej praktycznych SUV-ów segmentu B.

Ceny – ile zapłacimy za nowego Dustera?
Dacia nie podała jeszcze oficjalnych cen na Polskę, ale wiadomo, że będzie tańszy niż większość konkurencji.
Przewidywane widełki:
- od ok. 85 000 zł za bazowy wariant z LPG,
- do ok. 125 000 zł za wersję hybrydową z pełnym wyposażeniem.
Biorąc pod uwagę oferowaną technologię, to nadal świetny stosunek jakości do ceny.

Konkurenci – kto zagrozi Dusterowi?
Nowy Duster wciąż gra w klasie budżetowych SUV-ów, ale zyskał na dojrzałości. W naturalny sposób konkuruje z:
- Suzuki S-Cross (mild hybrid, 4x4),
- Hyundai Bayon,
- Renault Captur,
- Skoda Kamiq,
oraz z autami z rynku wtórnego – kompaktami i SUV-ami klasy C.

Podsumowanie – Duster rośnie w siłę
Dacia Duster 2025 to nie tylko lifting, ale pełnoprawna nowa generacja, która:
- wprowadza technologię z wyższej półki,
- stawia na komfort, bezpieczeństwo i oszczędność,
- a przy tym zachowuje DNA taniego SUV-a do wszystkiego.
Jeśli cena pozostanie konkurencyjna, Duster po raz kolejny zdominuje ranking sprzedaży SUV-ów w Polsce.
Szukasz Dustera z drugiej ręki? Sprawdź ogłoszenia na Samochody.pl – znajdziesz tu setki ogłoszeń, także z nową gamą silników!