Nowy Land Rover Defender 2025 – ceny, wymiary, wersje i dane techniczne
Land Rover Defender 2025 to samochód, który udowadnia, że terenowa legenda może iść w parze z nowoczesnym designem i luksusem. Brytyjska marka po raz kolejny udowadnia, że potrafi stworzyć pojazd gotowy na najtrudniejsze wyzwania – zarówno w terenie, jak i na asfalcie. Sprawdź, jakie są dostępne wersje nadwozia, wymiary, silniki oraz ceny najnowszego Defendera.

Trzy wersje nadwozia: 90, 110 i 130
Nowy Land Rover Defender 2025 występuje w trzech długościach:
- Defender 90 – najbardziej kompaktowy, 3-drzwiowy wariant,
- Defender 110 – klasyczna, 5-drzwiowa wersja z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń,
- Defender 130 – przedłużony wariant dla dużych rodzin lub osób potrzebujących maksymalnej przestrzeni.

Wymiary poszczególnych wersji
Wersja | Długość (cm) | Szerokość (cm) | Wysokość (cm) | Rozstaw osi (cm) | Bagażnik (l) – bazowy/maks. |
---|---|---|---|---|---|
Defender 90 | 458,3 | 200,8 (210,5 z lusterkami) | 197,4 | 258,7 | 297 / 1263 |
Defender 110 | 501,8 | 200,8 (210,5 z lusterkami) | 197,2 | 302,2 | 786 / 1875 |
Defender 130 | 535,8 | 200,8 (210,5 z lusterkami) | 197,0 | 302,2 | 1094 / 2078 |
Defender 130 oferuje 3 rzędy siedzeń i aż 8 miejsc. To jeden z najbardziej przestronnych SUV-ów w swojej klasie.

Cennik Land Rovera Defender 2025 w Polsce
Ceny nowego Defendera różnią się w zależności od wersji nadwozia, silnika i poziomu wyposażenia. Wersje bazowe zaczynają się od około 350 tys. zł, ale dobrze wyposażone egzemplarze z mocniejszymi silnikami mogą przekroczyć 800 tys. zł.
Szacunkowe ceny:
- Land Rover Defender 90 – od 349 100 zł
- Land Rover Defender 110 – od 374 900 zł, topowe wersje do 815 300 zł
- Land Rover Defender 130 – od 439 800 zł, nawet do 828 800 zł
Warto dodać, że niektóre konfiguracje są dostępne wyłącznie na zamówienie i mogą mieć długi czas oczekiwania.
Silniki – benzyna, diesel i hybryda plug-in
Land Rover Defender 2025 oferuje bogaty wybór układów napędowych, które łączą moc z zaawansowaną technologią. Wszystkie wersje posiadają napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię biegów.
Benzynowe:
- P300 AWD – 2.0 R4, 300 KM
- P400 AWD – 3.0 R6 MHEV, 400 KM
- P525 AWD – 5.0 V8, 525 KM (topowa jednostka w wersjach X)
Diesla:
- D200 AWD – 3.0 R6 MHEV, 200 KM
- D250 AWD – 3.0 R6 MHEV, 249 KM
- D300 AWD – 3.0 R6 MHEV, 300 KM
Hybryda plug-in (PHEV):
- P300e AWD – 2.0 R4, łącznie 300 KM
Zasięg elektryczny do około 43 km (WLTP)

Nowość 2025: Defender OCTA
Prawdziwą sensacją w gamie jest nowy Land Rover Defender OCTA – najmocniejszy i najbardziej luksusowy wariant w historii modelu. Napędzany 4.4-litrowym silnikiem V8 z MHEV, generuje aż 626 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4 sekundy!
Defender OCTA otrzymał nowe zawieszenie 6D Dynamics, adaptacyjne tłumiki, system torque vectoring oraz potężne hamulce Brembo. To SUV, który może śmiało rywalizować z Mercedesem-AMG G63 czy BMW XM.
Technologia i komfort
Nowy Defender został wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne:
- system multimedialny Pivi Pro z ekranem 11,4 cala,
- cyfrowe zegary (12,3 cala),
- system kamer 360°,
- Terrain Response 2 (automatyczne dostosowanie do nawierzchni),
- aktywne zawieszenie pneumatyczne,
- opcjonalne wykończenie kabiny luksusową tapicerką Windsor lub materiałem Kvadrat.

Podsumowanie – czy warto?
Land Rover Defender 2025 to propozycja dla tych, którzy oczekują od auta więcej niż przeciętny SUV może zaoferować. Łączy autentyczne możliwości terenowe z komfortem klasy premium i najnowszą technologią.
Dzięki różnorodnym wersjom nadwozia, szerokiemu wachlarzowi silników i bogatemu wyposażeniu, Defender sprawdzi się zarówno jako rodzinne auto na co dzień, jak i pojazd gotowy na ekstremalne wyprawy. To bez wątpienia jeden z najciekawszych SUV-ów dostępnych obecnie na rynku.