Nowy Renault Megane E-tech
Motoryzację czeka ogromna rewolucja. Fani spalinowych modeli muszą się spieszyć, gdyż w innym wypadku zostaną oni z nowymi elektrykami. Dobrym przykładem jest Renault Megane E-Tech. Elektryczne Megane ostatecznie zastąpi spalinowego kompakta i co ciekawe nie jest hatchbackiem, a crossoverem.
Renault Megane E-Tech – geneza modelu
Adaptacja w świecie motoryzacji jest bardzo ważna. Unia Europejska regularnie zaostrza normy emisji spalin, a kolejne kraje zapowiadają zakazy sprzedaży aut spalinowych. Z tego powodu bez zmian w gamach modelowych się nie obędzie. Są one po prostu konieczne, by dalej producenci dalej funkcjonowali.
Z tego powodu Renault pracuje nad gamą modeli elektrycznych. Francuzi do tej pory sprzedawali w tym segmencie takie auta jak Renault Zoe, czy też Twizy. Nie są to jednak auta, które podbiją rynek, gdyż nadają się właściwie tylko do miasta. Bardziej wszechstronny i przestronny jest jednak elektryczny crossover, którym jest Renault Megane E-tech.
Wpierw o elektrycznym crossoverze Renault można było usłyszeć pod koniec 2020 roku. Wtedy pokazano koncepcyjne Renault Megane eVision. Najnowszy model Francuzów zaprezentowany został podczas targów IAA w Monachium, które odbyły się we wrześniu 2021 roku. Samochód oparty jest na platformie Renault CMF-EV, która przeznaczona jest właśnie do samochodów elektrycznych. Na jej bazie powstawać będzie właśnie Megane E-Tech oraz spokrewniony crossover Nissana, czyli Nissan Ariya. Sprzedaż Renault Megane E-Tech rozpocząć się ma w lutym 2022 roku.
Renault Megane E-Tech – dane techniczne
Samochody Renault Megane E-Tech są miejskim crossoverem, który są długie na 4210 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2700 milimetrów. Szerokość samochodu to dokładnie 1800 milimetrów, a wysokość sięga 1505 milimetrów. Masa własna elektrycznego crossovera wynosi od 1624 do 1650 kilogramów.
Renault Megane E-Tech – napęd
Sercem Renault Megane E-Tech jest silnik elektryczny o mocy 215 koni mechanicznych. Wytwarza on 300 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego i pozwala to na rozpędzenie elektryka do 100 km/h w niecałe 8 sekund. Energia magazynowana jest w bateriach o pojemności 60 kWh i pozwala na przejechanie do 450 kilometrów na jednym ładowaniu.
Renault Megane E-Tech – wyposażenie i dostępność
Renault Megane E-Tech będzie naprawdę dobrze wyposażone. Kierowcy do dyspozycji mają mieć 26 systemów asystujących podczas jazdy. Dzięki temu osiągnąć można drugi poziom autonomiczności, który owszem wymaga ingerencji kierowcy, lecz auto może za niego sterować, jak i przyspieszać oraz zwalniać pojazd. Wewnątrz znajdziemy system multimedialny obsługiwany przez ekran dotykowy, który co ciekawe jest umieszczony pionowo, a nie poziomo jak w większości samochodów oferowanych na rynku. Wartym uznania faktem jest to, że aż 95% materiałów wykończeniowych pochodzi z wnętrza, a tradycjonaliści ucieszą się z racji na sporo przycisków fizycznych. Niestety wciąż nie wiadomo ile dokładnie będzie kosztować Renault Megane E-Tech, Francuska marka ma jednak rozpocząć sprzedaż tego samochodu już niebawem więc wszelkie informacje powinny pojawić się jeszcze w styczniu 2022 roku.